• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • ArdnasK
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:44:04 följande:

Åh, dagen innan oss! :) Ja, jag är med nervös!! Även om jag har sett knodden två gånger innan. Längtat som en galning efter RUL:et, bara en vecka kvar nu. Ska ni ta reda på kön?

Vi har också sett knodden två ggr och jag känner små buffar varje dag, men oroar mig ändå för att de ska upptäcka något fel som missats tidigare... Ja, vi ska ta reda på kön, jag har hela tiden haft en känsla att det är en kille men nu tror jag plötsligt att det är en tjej... ;)
  • ArdnasK
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Jag är 35 och väntar mitt tredje barn, BF 21 April. Mina andra barn är 10 och 8 år. Jobbar 75% som sjuksköterska och pluggar 25%.
  • EmmasaraL
    Sommarsnö skrev 2014-11-20 09:04:40 följande:
    Ja den är bra och hoppingivande och ger konkreta råd. Det finns en liten checklista på slutet som jag ska ta med mig till förlossningen och påminna mig om (eller det blir kanske min sambo som får påminna mig).
    Kanon ju! Haha, jag får pracka på min sambo den också så han får lite mer koll. Han är den där svimmningstypen, så ju mer förberedd han är, desto bättre
  • EmmasaraL
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Välkommen! Är inte jätteaktiv här, men när jag väl har tid är det så blir del lite inlägg här och där.

Wow, jag är så imponerad av er som väntar ert 3:e eller 4:e barn! De flesta jag känner tycker det är så jobbigt med två barn att de inte har skaffat fler (utom syrran som fick tvillingar, så nu har de tre barn). Jag har alltid velat ha 3 barn, men vi får börja med ett först och se hur det går ;)

Kul o höra med åldrarna på dina barn! För mig är det första barnet, är 27 år. Jobbar som socionom :) Har inte några problem än så länge med graviditeten så har inte behövt vara sjukskriven något. Tänker att jag ska vara ledig ca 3 veckor innan BF, så hinner man fixa lite innan knodden kommer. Jag hoppas att jag ska hinna vara mer aktivt här inne, men dagarna går så fort att man lätt glömmer.

Vad sysslar du med då? :)

• EmmasaraL
    ArdnasK skrev 2014-11-20 09:43:19 följande:
    Vi har också sett knodden två ggr och jag känner små buffar varje dag, men oroar mig ändå för att de ska upptäcka något fel som missats tidigare... Ja, vi ska ta reda på kön, jag har hela tiden haft en känsla att det är en kille men nu tror jag plötsligt att det är en tjej... ;)
    Ja, jag känner detsamma. Allt såg bra ut när vi var på spec ultraljudet i v 14 (pga mitt hjärtfel) men hon sa att allt såg bra ut i nuläget med hjärta, hjärna, nackvecket såg normalt ut och resten av barnet. Men man vet ju aldrig.

Spännande det där med känslan! Jag har inte fått någon känsla av vad det kan vara, men alla (precis alla!) säger att de tror det blir en flicka. Men vem vet? :) Dina två andra barn, pojke/flicka? :)
  • Emmadee

Nu har vi varit på RUL. Allt såg bra ut

Trots att vi tänkt tanken, så tog vi inte reda på könet. Vi är bara så glada att allt såg bra ut.

Fick BF datumet flyttat till 17 april på UL i v 14 och stämde med vad hon såg idag.

• Freje
    Emmadee skrev 2014-11-20 10:40:24 följande:
    Nu har vi varit på RUL. Allt såg bra ut smile1.gif
    Trots att vi tänkt tanken, så tog vi inte reda på könet. Vi är bara så glada att allt såg bra ut. smile1.gif
    Fick BF datumet flyttat till 17 april på UL i v 14 och stämde med vad hon såg idag.

Grattis till fint RUL. Har 11 dagar kvar till mitt, längtar varje dag. Tidigare i graviditeten så tänkte jag mycket på vilket kön det kan vara. Men nu vill jag bara veta att allt ser bra ut och att allt sitter där det ska. Att få veta könet känns inte så viktigt, men kanske nyfikenheten kommer tillbaka när det är dags.

Jag undrar om det är fler som ännu inte fått någon mage? Har fortfarande samma kläder som innan, dock spänner det lite över magen på vissa jeans. Går in i vecka 19 imorgon.
  • Jempi
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 10:10:05 följande:

Välkommen! Är inte jätteaktiv här, men när jag väl har tid är det så blir del lite inlägg här och där.

Wow, jag är så imponerad av er som väntar ert 3:e eller 4:e barn! De flesta jag känner tycker det är så jobbigt med två barn att de inte har skaffat fler (utom syrran som fick tvillingar, så nu har de tre barn). Jag har alltid velat ha 3 barn, men vi får börja med ett först och se hur det går ;)

Kul o höra med åldrarna på dina barn! För mig är det första barnet, är 27 år. Jobbar som socionom :) Har inte några problem än så länge med graviditeten så har inte behövt vara sjukskriven något. Tänker att jag ska vara ledig ca 3 veckor innan BF, så hinner man fixa lite innan knodden kommer. Jag hoppas att jag ska hinna vara mer aktivt här inne, men dagarna går så fort att man lätt glömmer.

Vad sysslar du med då? :)

Tack :) Ofta så blir man nog inte "aktiv" fören dom sista veckorna innan BF, det är då man har tiden! Jag själv är undersköterska och jobbar på Karolinska här i Sthlm i vanliga fall, men som sagt, nu är jag mammaledig! Du gör rätt i att försöka vara ledig några veckor innan :) så härligt att kunna "boa" ordentligt innan den lilla kommer! :)
  • Jempi
    ArdnasK skrev 2014-11-20 09:45:54 följande:
    Jag är 35 och väntar mitt tredje barn, BF 21 April. Mina andra barn är 10 och 8 år. Jobbar 75% som sjuksköterska och pluggar 25%.
    Vad spännande :) Då är dom äldre så pass stora att dom säkerligen kommer vilja hjälpa till en hel del ;)
  • Linaslus
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:38:04 följande:
    Vad kul att läsa! Jaså blev du framflyttad, har för mig att du hade 21 april först?

Haha, vilken omtänksam storebror smile1.gif Så skoj att ni väntar en tös! Jag försöker fortfarande få min sambo att tänka om, han vill ju inte veta vad det är och då får ju inte jag heller veta. En vecka kvar att bearbeta honom hihi!
    Min man vill inte heller veta könet :( Å jag vill så gärna veta. Vet inte hur jag ska klara att gå hela graviditeten utan att veta. Men vi har ju redan två barn, en son som är 5 och en dotter som är 3,5 och båda dom har vi kollat könet på så antar att jag måste låta honom få som han vill denna gång.

Tänkte iaf be dom på rul (om 11dagar) att ta en bild på könet så att jag kan klura lite självi alla fall.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)