• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    S1528 skrev 2014-11-20 12:20:36 följande:
    Jag har rul samma dag som du :)
    Har inte heller fått någon mage att prata om (är i v.18), men jag känner av livmodern väldigt tydligt som en boll på insidan :) Tror nog att magen kommer att visa sig snart :)

Skoj, vi får längta tillsammans.
    Mitt är kl 14, så frågan är om det är någon idé att gå till jobbet. Hur ska jag kunna koncentrera mig de timmarna?  Känner också av livmodern tydligt. På morgnarna när blåsan är full så känner jag en liten rund kulmage, men så fort jag varit och kissat så är det platt igen (eller ja, platt och platt, lite mjukt av muskler i vila och extra hull . Men märker att midjan har försvunnit, känner mig mest småfet :-/
  • Freje
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 13:09:24 följande:
    Jag har gått upp lite i vikt sen jag blev gravid och hade lite mage innan också. Men nu kan jag kan inte knäppa mina jeans alls men tycker inte magen syns sådär jättemycket egentligen, det är mest att livmodern och tarmarna pressar uppåt så man ser lite mer fet ut bara :P Är i v 18+1 idag. Känner livmodern tydligt iaf :)

Så känner jag också, att magen har pressats uppåt. Men hoppas varje dag att känslan att vara fet övergår till att känna sig gravid med en fin kula!  Fast fördelen är att det är lättare att hålla graviditeten hemlig till efter RUL. Bara säga att man ätit lite för mycket bullar
  • Madelen b
    Sommarsnö skrev 2014-11-19 23:18:34 följande:
    Ja yoga tränar jag redan. Lite osäker på hur jag kan använda det i förlossningen dock? Där ska ju andningen vara ljudlig medan Susanna Heli i sin bok trycker på att det är väldigt viktigt att ha en mjuk och ljudlös andning.
    Haha ta bort ljudet bara;)

Nä man man lär sig ju kontrollera sin andning när de är jobbigt! Att andas igenom krystvärkarna kan ta dig 90%!
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 08:38:04 följande:
    Vad kul att läsa! Jaså blev du framflyttad, har för mig att du hade 21 april först?

Haha, vilken omtänksam storebror smile1.gif Så skoj att ni väntar en tös! Jag försöker fortfarande få min sambo att tänka om, han vill ju inte veta vad det är och då får ju inte jag heller veta. En vecka kvar att bearbeta honom hihi!
    Ja precis samma datum som dem sa på Vul i v 8 så vi får väl se när hon (. Sjukt att skriva det haha) tittar ut!

Jag är den dominanta i vårt förhållande som mitt ord är lag haha;) nä men han bryr sig inte så mycket men var mer ivrig att veta könet på första barnet!

Precis som du skriver så känns sparkarna som en ryckning! Exakt så känner jag!
  • Madelen b
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Grattis och välkommen:)

Jag är 27 min sambo 37 och vi väntar vårt andra barn 25/4 sonen hinner bli 4 lagom till bebis kommer:)

Jobbar i delikatess men bara 50% då det är väldigt tungt och jobbigt med mage plus foglossning:/ kommer gå minst 2mån innan då det funkar inte att hänga i delikatessdiskar med en grav mage! Lite trist då jag trivs jätte bra på jobb o älskar pengarna;P men orkar inte må dåligt o ha ont jämt heller!

Bor i skåne med min familj o djur:)
  • S1528
    Freje skrev 2014-11-20 13:52:38 följande:

Skoj, vi får längta tillsammans.
    Mitt är kl 14, så frågan är om det är någon idé att gå till jobbet. Hur ska jag kunna koncentrera mig de timmarna?  Känner också av livmodern tydligt. På morgnarna när blåsan är full så känner jag en liten rund kulmage, men så fort jag varit och kissat så är det platt igen (eller ja, platt och platt, lite mjukt av muskler i vila och extra hull smile5.gif . Men märker att midjan har försvunnit, känner mig mest småfet :-/
    Mitt är klockan 11 så jag hade kunnat jobba innan, men jag vill inte! ;) Tänkte börja dagen med en sovmorgon och sedan rul, och jag hoppas att det blir en riktigt bra dag :)

Bilden är från v.16 till vänster och v.18 till höger. Det börjar hända litegrann iallafall, jag känner kanten på livmodern ca 2 cm nedanför naveln nu så den växer ju :)
  • mandalii

Gravidyoga eller vanlig yoga hur tänker ni som funderat över att börja med yoga? Vad är egentligen skillnaden? Jag har ju kort på SATS och har egentligen ingen större lust att betala 2 000 kr för en gravidyoga kurs på fem veckor när jag kan träna på mitt befintliga SATS-kort utan extra kostnad, alltså vanlig yoga.

Och hur gör ni med influenas-vaccin?

• savanna87

vad bra att ni delar med er av era erfarenheter från förlossningar!

är i v17+4, första barnet. är ganska säker på att det är fosterrörelser jag började känna i lördags. känns ngn cm nedanför naveln, som buffar och bubblor som spricker mjukt. sedan dess varje fm, dock inga tydliga sparkar.

• EmmasaraL
    mandalii skrev 2014-11-20 13:24:40 följande:

VI fick som sagt reda på att vi ska få en liten pojke på vårt RUL. Oj vad jag längtar efter honom, han var den finaste jag sett!

Ni som ska få pojkar, vad har ni för namnförslag? Tycker det är så svårt med namn till pojke, lättare till flicka.

Grattis till er pojke :)

Nu är ju smaken som baken, men jag har fastnad för Harry, Nils och Alfred. Tycker även om Jonatan, Arvid och Erik. Är dock helt övertygad om att i fall vi får en pojke så blir det en Harry :)

Tycker det är svårt med flicknamn. I familjen har vi i princip enbart flicknamn som slutar på -a. Tycker det har blivit tjatigt med såna namn. Därför har jag sagt att om får vi en flicka, får inte namnet sluta på a = försvinner en hel del namn.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)