• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • EmmasaraL
    Freje skrev 2014-11-20 13:56:58 följande:

Så känner jag också, att magen har pressats uppåt. Men hoppas varje dag att känslan att vara fet övergår till att känna sig gravid med en fin kula!  Fast fördelen är att det är lättare att hålla graviditeten hemlig till efter RUL. Bara säga att man ätit lite för mycket bullar

Hoppas också på det! Tråkigt med fettet på magen är ju att man inte riktigt ser det som ska vara bebisbulan.. men men! Jag får vara glad att allt verkar bra med knodden so far :) De flesta vet om att vi är gravida nu så slipper smyga hihi.

Det som säger en hel del om hur min mage ser ut är att nästa alla andra tjejer på jobbet ständigt blir trakasserade av våra äldre kvinnliga medarbetare med "visst är du gravid!" Men det är ingen av dem som har frågat mig :-P Haha de tror nog bara att jag har gått och lagt på mig en del Flört

• EmmasaraL
    Malinpetronella skrev 2014-11-20 14:03:10 följande:

Bara 50% kvar nu = D

S1528 skrev 2014-11-20 15:13:33 följande:
    Bilden är från v.16 till vänster och v.18 till höger. Det börjar hända litegrann iallafall, jag känner kanten på livmodern ca 2 cm nedanför naveln nu så den växer ju :)

Vilka fina magar!
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-11-20 14:37:37 följande:
    Ja precis samma datum som dem sa på Vul i v 8 så vi får väl se när hon (. Sjukt att skriva det haha) tittar ut!

Jag är den dominanta i vårt förhållande som mitt ord är lag haha;) nä men han bryr sig inte så mycket men var mer ivrig att veta könet på första barnet!

Precis som du skriver så känns sparkarna som en ryckning! Exakt så känner jag!
    Intressant, får se om de flyttar vårt datum också. Ja jag kan bara tänka mig känslan, att veta vad det ska bli :)

Haha, jag tror att jag är den dominanta men icke :-P När han ska ha sin vilja igenom är han envis som en gubbe! 

Ja, känns himla skumt men så härligt :)
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-20 17:01:44 följande:
    Intressant, får se om de flyttar vårt datum också. Ja jag kan bara tänka mig känslan, att veta vad det ska bli :)

Haha, jag tror att jag är den dominanta men icke :-P När han ska ha sin vilja igenom är han envis som en gubbe! 

Ja, känns himla skumt men så härligt :)
    Ja o sjukt att de är en tjej, så oväntat:D

Hahaha jo min med, vi har precis varit på hus visning och där får han hålla i lodret jag bara nickar o håller m så jävla svårt!!
  • Sommarsnö
    Jempi skrev 2014-11-20 09:14:20 följande:

Hej allihop! Verkar vara många som väntar smått i april :) Så även jag! Jag väntar min fjärde den 3/4. Min yngsta är 14 månader, så jag är hemma och är mammaledig fortfarande! Jag fyller 30 nu i januari, och min äldsta kom för 10 år sen när nästa kommer :) Min mellersta är 6 år! Hur ser det ut för er? Första barnet? Andra, tredje? Hur gamla är ni? Sjukskrivna, pluggar, jobbar? Vore roligt att följas åt till "slutet" (förlossningen, men det är ju egentligen då det börjar)! Mvh Jenny i Stockholm

Jag är en gamling ;) på 38 som väntar första barnet tillsammans med min sambo som är 39 (också hans första). Jag är tjänstledig för start av eget företag och kommer att vara det fram till att jag börjar ta ut föräldrapenning i februari. Skönt att kunna styra sin tid lite som man vill just nu då jag känner mig ganska trött från och till och att det är mycket nytt i och med första barnet
  • Jempi
    Sommarsnö skrev 2014-11-20 18:05:07 följande:
    Jag är en gamling ;) på 38 som väntar första barnet tillsammans med min sambo som är 39 (också hans första). Jag är tjänstledig för start av eget företag och kommer att vara det fram till att jag börjar ta ut föräldrapenning i februari. Skönt att kunna styra sin tid lite som man vill just nu då jag känner mig ganska trött från och till och att det är mycket nytt i och med första barnet smile1.gif
    Vad roligt :) 38 är ingen ålder! Vad spännande med eget, vad är det för firma du tänker starta? Vilken vecka är du i och BF datum? Vart i landet bor du? :) Många frågor!
  • Sommarsnö
    Jempi skrev 2014-11-20 19:01:13 följande:
    Vad roligt :) 38 är ingen ålder! Vad spännande med eget, vad är det för firma du tänker starta? Vilken vecka är du i och BF datum? Vart i landet bor du? :) Många frågor!
    Jag bor i Östergötland och är inredningskonsult så det är inom den branschen. Är i vecka 20 och har BF 10 april. Fick tips av barnmorskan igår att helst inte berätta BF-datumet för vänner och bekanta för då blir de som hökar när det väl är dags, haha. Hade inte haft en tanke på det men får väl tänka på det för de som är kvar att berätta för ;) Hur har ni andra gjort?
  • amandanS

Händelserik dag.. VC på bms begäran pga misstänkt uvi.. Slutar med att läkaren på VC ringer förlossningen och sätter mig i sjuktaxi till lasarettet!! Det var jag inte beredd på, var ju inställd på en uvi och antibiotikakur! Nädå, sammandragningar och en liten en i magen som ligger med huvudet ner och spjänar emot i "taket" med benen så mycket han bara kunde på ultraljudet! "Inte konstigt det känns om han håller på såhär!" var läkarens kommentar.. Lite kortare livmodertapp med, inte oroväckande kort, men tillräckligt för att inte låta de passera.. Så extra kontroll och ultraljud igen nästa vecka -lite lyx att få se honom i alla fall <3 ;) och ut får han då inte komma på några veckor!! Ordinerad vila och varm choklad av läkaren ;) Så nu är de troligen slutjobbat för min del resten av året..

• amandanS

[quote=74371897][quote-nick]mandalii skrev 2014-11-20 15:20:38 följande: och hur gör ni med influenas-vaccin?[/quote]

Jag har vaccinerat mig! Ingår i två riskgrupper, kroniska astmaproblem + graviditeten..

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)