• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Linaslus
    S1528 skrev 2014-11-22 09:31:57 följande:
    Jag har tid klockan 10.30 tror jag, så det får bli sovmorgon innan ;)

Jag har så fullt upp med jobb den närmaste veckan så jag hoppas att dagarna passerar fort! Jag terroriserar mina kollegor med nedräkning till 1 december, men egentligen längtar jag mest till 20 december för det innebär nästan 3v semester :)
    Ja veckan kommer nog gå snabbt! Har adventskalendrar att fixa till barnen och sen börja adventspyssla lite!
  • Madelen b
    agirlnamedbill skrev 2014-11-21 23:56:49 följande:

Är hela tiden nojig över att något är fel, typ att jag har MA. Känner verkligen ingenting och än har jag ingen mage heller förutom svullna tarmar eller nåt. Började blöda lite efter sex och blev så klart ännu mer orolig.. Tack som fan att det finns dopplers så man kan använda hemma. Hittade pulsen direkt, precis vid naveln och den låg på 144. Och jag vet ju egentligen att det kan blöda lätt vid sex när man är gravid men är så sjukt orolig bara..

Hoppas de var rörelser du kände:) och är ju helt bormalt om du inte känt något alls oxå!

Har du varit på Rul eller när ska du?

Är svårt jag vet man nojar över allt o jämt men försök att njuta!
  • julii
    Jempi skrev 2014-11-22 09:07:08 följande:

Det är precis det som är sammandragningar! Livmodern övar sig inför förlossningen. Exakt så känns det med värkar, bara att det gör ont samtidigt sen när det är dags! Allt är helt normalt :)

Haha jaha där ser man :) tack :)
  • agirlnamedbill
    Madelen b skrev 2014-11-22 10:32:28 följande:
    Hoppas de var rörelser du kände:) och är ju helt bormalt om du inte känt något alls oxå!

Har du varit på Rul eller när ska du?

Är svårt jag vet man nojar över allt o jämt men försök att njuta!
    Tre dagar kvar till RUL nu!

Med dottern nojjade jag inte över nånting men nu nojjar jag över allt :(
  • amandanS

Måste bara tipsa om en bok :D

LÄS!! :D

Jag som ligger nerbäddad och ordinerad vila är i alla fall road idag ;)

• amandanS
    Malinpetronella skrev 2014-11-22 18:09:51 följande:

Mina bröst kliar så jag blir gaaaaaalen. ....ville bara dela med mig av detta!

Då är vi två ;P extra mycket när man tar av bh:n på kvällen!
  • linnis83
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 00:06:06 följande:

Har börjat känna som ett tryck nedåt och att det verkligen är något därinne nu i magen. Det känns mest när jag står upp. Känns ganska obehagligt. Någon mer som känner det? Det känns som om jag skulle vilja lyfta upp allt och ha något bälte runt liksom....

Ja, jag känner också av att det trycker och spänner över magen och även neråt. Senaste veckan har jag nästan känt mig lite öm i magmusklerna (tror jag), särskilt när jag står och går mycket. Vet inte om det kan vara sammandragningar man känner av...?
  • BSBS
    Malinpetronella skrev 2014-11-22 18:09:51 följande:

Mina bröst kliar så jag blir gaaaaaalen. ....ville bara dela med mig av detta!

Haha jasså, samma här. Mina började klia igår igen samt åter kännas väldigt ömma och svullna.

Beror det på att huden stretchas eller vad?
  • Sommarsnö
    linnis83 skrev 2014-11-22 18:41:29 följande:
    Ja, jag känner också av att det trycker och spänner över magen och även neråt. Senaste veckan har jag nästan känt mig lite öm i magmusklerna (tror jag), särskilt när jag står och går mycket. Vet inte om det kan vara sammandragningar man känner av...?
    Jag ringde BM idag för att fråga och de ville undersöka vad det var så jag fick komma in till sjukhuset och göra ultraljud och lämna urinprov. Men allt såg fint ut så de kunde inte svara på varför det trycker nedåt. Vet inte vad det beror på. Vi får väl hoppas att det blir bättre för oss.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)