• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 19:17:50 följande:

Jag ringde BM idag för att fråga och de ville undersöka vad det var så jag fick komma in till sjukhuset och göra ultraljud och lämna urinprov. Men allt såg fint ut så de kunde inte svara på varför det trycker nedåt. Vet inte vad det beror på. Vi får väl hoppas att det blir bättre för oss.

Jag var inne på koll i torsdags, haft liknande känsla. Jag fick veta att här ligger bebisen med huvudet neråt och dessutom pressar ifrån med benen, och eftersom huvudet är relativt stort jämfört med resten av kroppen och dessutom lite tyngd så förberedde läkaren mig på att jag troligen kommer känna ganska högt tryck neråt ju mer han blir att väga om han fortsätter pressa ner sådär med benen...
  • Sommarsnö
    amandanS skrev 2014-11-22 19:54:48 följande:
    Jag var inne på koll i torsdags, haft liknande känsla. Jag fick veta att här ligger bebisen med huvudet neråt och dessutom pressar ifrån med benen, och eftersom huvudet är relativt stort jämfört med resten av kroppen och dessutom lite tyngd så förberedde läkaren mig på att jag troligen kommer känna ganska högt tryck neråt ju mer han blir att väga om han fortsätter pressa ner sådär med benen...
    Usch, då får vi hoppas att han vänder på sig. Min låg och sparkade mot urinblåsan, inte så skönt det heller - fick kissa stup i ett där ett tag ;)
  • amandanS
    Sommarsnö skrev 2014-11-22 20:42:06 följande:

Usch, då får vi hoppas att han vänder på sig. Min låg och sparkade mot urinblåsan, inte så skönt det heller - fick kissa stup i ett där ett tag ;)

Jag tror han vände sig igår :) bökade på som sjutton och idag bara haft sparkar långt ner och i sidan, inte så höga sparkar som i måndags-onsdags :) men gått om sammandragningar och ont i fogarna så är oavsett hans val av position inte så vidare bekvämt just nu ;)
  • EmmasaraL
    Freje skrev 2014-11-21 13:45:13 följande:
    Funderar också på hur jag ska göra. Har aldrig någonsin vaccinerat mig mot någon influensa och aldrig drabbats heller. Men man rekommenderas ju som gravid att vaccinera sig, så då vill jag åtminstone ha funderat och diskuterat innan jag bestämmer mig. Läste i alla fall följande på Vårdguiden:

"Du rekommenderas att vaccinera dig efter vecka 16 eller efter att ultraljudsundersökningen är genomförd. Om du är osäker kan du alltid prata med din barnmorska."

Då kände jag att jag väntar tills efter RUL (1 dec) och nästa besök hos BM (5 dec). Tar ett beslut efter ha diskuterat med min BM.
    Låter bra det! Jag får väl också ta en ordentlig funderare efter RUL... suck.
  • EmmasaraL
    naughtyn skrev 2014-11-21 16:17:30 följande:
    Igår hade vi äntligen RUL och fick se en liten välmående pojke frodas i min mage. Underbart! :D
    Grattis!! :) Vad skoj att läsa :)
  • EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-11-21 22:21:10 följande:
    Ja typiskt, sitter o suger på ett annat nu men vet ej om vi vill ha det eller bara inbillat oss det. Fan så svårt:/
    Var o tittade igår, men... njae, var inte riktigt vad vi tänkt oss så vi hoppar det. Bor i ett radhus för tillfället och vi har plats och bor fint, men slippa grannarna är det som lockar
  • Madelen b
    EmmasaraL skrev 2014-11-23 09:43:22 följande:
    Var o tittade igår, men... njae, var inte riktigt vad vi tänkt oss så vi hoppar det. Bor i ett radhus för tillfället och vi har plats och bor fint, men slippa grannarna är det som lockar smile5.gif
    Ahh vi bor i en lgh, men mer rum o trädgård hade inte skadat! Gruvar mig redan att få med två barn ut på promenad m hundarna, nu bråkar ja bara med ett haha!
  • EmmasaraL
    Smulan 89 skrev 2014-11-21 22:15:05 följande:
    Ligger jag på rygg och drar in magen lite, så syns det hur högt min livmoder når. Testa att ligga på rygg och känna efter en orgasm annars. Då är livmoder ofta spänd.
    Helt sjukt så spänd livmodern blir då..! Först blev jag jätterädd, sen förstod jag att det är normalt! Så nu vågar man sexa på som vanligt hihi:)
    Smulan 89 skrev 2014-11-21 22:29:17 följande:

V 21+1 och bebisen har varit i full gång idag. Har sett magen röra sig av sparkarna flera gånger och fick det lite på film. Mysigt =)

Vad mysigt...! Längtar så...! Känner bara buffar inne i magen än så länge.
    Sommarsnö skrev 2014-11-21 22:54:54 följande:
    Här har det också varit full fart nu på kvällskvisten. Förmodligen för att jag drack te och åt lite sött. Min sambo tyckte att det kändes som en boxare därinne, haha.
    Mysigt :)

• EmmasaraL
    Madelen b skrev 2014-11-23 09:45:26 följande:
    Ahh vi bor i en lgh, men mer rum o trädgård hade inte skadat! Gruvar mig redan att få med två barn ut på promenad m hundarna, nu bråkar ja bara med ett haha!
    Nä det är ju det. Haha.. nåja, hoppas ni kanske hittar nått som passar innan bebis kommer, annars så finns det kanske tid efteråt också :)
  • EmmasaraL

Igår när vi kom hem från ett kalas, så var jag riktigt hård precis där "troskanten" är, undrar om bebis hade bullat upp sig på nån konstig vänster..? försökte buffa lite men magen var fortsatt stenhård.

Imorse när jag vakna var allt vanlig och nu kände jag att livmodertoppen är ganska nära naveln nu:) En fin rund bulle börjar där bli.. *lycklig*

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)