• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • S1528
    amandanS skrev 2014-11-23 13:32:34 följande:
    Så kan det säkert vara, hade svamp (dokumenterat av VC) och behandling sattes in. Men n trodde jag att jag fått de igen något år/månader senare, men resultatet av svampmedlet då gjorde efter 2 dagar skit ont, sved och brände som sjutton, inte alls samma sveda som vid svampinfektionen! Slutade med krämen, tog lactal och sen va allt bra på 2 dagar! Så behandla felaktigt mot svamp var ingen hitt! Testar hellre med lactal först efter den upplevelsen! :)
    Yup, been there, Done that! Haha.. Jag självbehandlade med Pevaryl en gång när jag trodde att jag kände igen svampsymptom, och j*vlar vad ont jag fick..

Så håller med dig, lactal och vara snäll emot underlivet. Svamp försvinner oftast av sig själv på några dagar utan ytterligare behandling. Och samma med pH-rubbningar :)
  • Kiickson
    agirlnamedbill skrev 2014-11-23 12:01:26 följande:

Jag lyckades gå ur aprilbebis gruppen på fb och ansökte in igen men det var nån dag sen, så om någon här är med så får ni gärna lägga till mig igen :/ Maria Vilmunen Pizarro

Jag lägger till dig som vän och lägger till dig i gruppen Igen . Tar bort dig som vän sen igen :)
  • ullin

Två dagar till RUL!!! Längtar och är nervös om vartannat. :)

Fjärde ultraljudet för oss i denna graviditet pga upprepade mf och ett MA i bagaget.

Måtte det fortfarande se suveränt ut. :)

• S1528
    ullin skrev 2014-11-23 17:23:08 följande:

Fjärde ultraljudet för oss i denna graviditet pga upprepade mf och ett MA i bagaget.

Så nära! Stort lycka till :)

Jag har RUL nästa måndag, men jag har inte sett pyret sedan i v.7. Ska bli spännande att se något som är större än 6mm den här gången :)
  • Malinpetronella
    amandanS skrev 2014-11-23 12:35:32 följande:

Kliar de inte så kan det ju vara ph balans rubbning bara, lactal balans hjälper för mig då det varit de, och det är ofarligt att testa.. Ev svampmedel bara förvärrar och irriterar slemhinnorna då jag misstagit för svamp 1 gång. Fick fruktansvärd sveda istället då :/ Dock inte haft dessa problem sedan jag blev gravid, vet inte om de kan vara utan symptom precis som uvi när man är gravid.. Jag hade nog rådfrågat bm..

Testa at tvätta uunderlivet med filmjölk några dagar. Det brukar fixa ph balansen om ddetär det som sstrula.
  • agirlnamedbill
    ullin skrev 2014-11-23 17:23:08 följande:

Jag har också två dagar kvar! Har bara sett ett tidigt ultraljud i vecka 7 när det såg ut som en liten kidneyböna med ett hjärta så ska bli kul att se en bebis denna gången ^^
  • savanna87

vad roligt att läsa era upplevelser!har nu 3 dagar kvar till RUL, längtar!är ibörjan av v 19. tror mig känt buffar förra veckan, som bubblor som långsamt spricker nedanför naveln, men inte varje dag:( om det är bebis så är det otroligt fantastiskt!

har tidigare mått otroligt illa å kräkts, så nu när jag mår bra undrar jag ju om hen lever, åhhhhh snart ultraljudet !!!!!!

• Sanna890

Imorn ska vi på RUL, blev tbx flyttad 2 veckor när vi va dit sist. Så imorn får vi äntligen se vad det är :D längtar :)

Jag känner rörelser och sparkar varje dag, så underbart. 18+4 idag :))

• Phosie
    Sanna890 skrev 2014-11-23 21:01:57 följande:

Imorn ska vi på RUL, blev tbx flyttad 2 veckor när vi va dit sist. Så imorn får vi äntligen se vad det är :D längtar :)

Jag känner rörelser och sparkar varje dag, så underbart. 18+4 idag :))

Ska också på RUL imorgon! Är så himla förväntansfull och pirrig! =) Känns som

Julafton!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)