• Anonym (Hoppfull)

Någon mer i Norrbotten?

Hej alla!
    Här är ytterligare en tråd om vi som har svårt att få barn. Jag vet att det finns många men jag hade hoppats på att i denna tråd få kontakt med par som också kämpar lite närmare oss.

Vi är bosatta i Norrbotten, närmare sagt i Piteå kommun och har kämpat i 2 år med att få till en bebis. Men den enda bullen i ugnen vi får är de jag själv bakar ihop och äter upp.. Vi sökte oss i våras att få hjälp men blev nekad en utredning pga  min BMI. Så nu i höst har jag tagit itu med detta och försöker nu träna och äta rätt så att efter jul få komma in igen och förhoppningsvis få hjälp.

Men jag känner ett behov att få kunna få prata med någon, dela tankar och erfarenheter med andra än min sambo. Kanske man hittar sig en ny vän här ute på denna sida som förstår och vet vad man går igenom. Man kan stötta varandra genom vår vandring till en bebis.

Hoppas någon svarar.

• Svar på tråden Någon mer i Norrbotten?
  • Malisa2014

Hej
    Jag och min man har försökt att bli med barn sen maj 2011. och jag har lyckats bli gravid sommaren 2013 som slutade i missed abotion  (dött foster) i vecka11.
    Jag blev sen gravid igen och fick då spontant missfall i vecka 6.
    Jag har precis som dig kämpat med vikten och vägde 112kg då jag blev gravid första gången och 116kg andra gången och ett för högt BMI för att få hjälp med IVF eller annan fertilitetsbehandling.
    Nu i augusti har jag nått 104kg och vi var välkommna till Oulo för utredning. De har BMI gräns på 35 där.
    Fick påbörja hormonbehandling och planerade insemination. Min kropp reagerade väldigt fort så då jag ringde till finland på dag 11 ,trodde de att det var fel på testerna samma dag fick jag tid för ultraljud och min gynekolog rådde mig och min man att inte åka till Finland denna gång för att vi skulle inte hinna dit,så rådet var att åka hem för att göra barn, vilket vi gjorde och nu är det bara att vänta ägglossning den 25/8 så snart borde jag kunna testa.

Svar på tråden Någon mer i Norrbotten?