• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Anonym
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 08:36:59 följande:

Det är föresten jag är som ovanstående anonym, glömde ändra

Välkommen hit! Var i Skåne bor du? :)
  • MammaMia91
    Anonym skrev 2014-09-07 08:48:23 följande:

Välkommen hit! Var i Skåne bor du? :)

Bromölla
  • Den och den
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 09:34:19 följande:
    Bromölla

Det var jag som frågade. verkligen svårt att komma ihåg att trycka i sitt namn. :)

Bor också i Skåne, men inte alls i samma ände då i så fall

• MammaMia91
    Den och den skrev 2014-09-07 09:52:22 följande:

Det var jag som frågade. verkligen svårt att komma ihåg att trycka i sitt namn. :)

Bor också i Skåne, men inte alls i samma ände då i så fall

Var i Skåne bor du?
  • wassan

hur skall ni göra tjejer ? skall ni vänta med att ringa till BM eller ni skall göra det så fort som möjligt? 

jag tänker gå redan imon och skriva in mig vill ha tidigt vul
    (haft 4 skrev 3 innan mf) 

är lite rädd för att ha många foster i magen som innan har nämligen samma känningar och fick mf för inte så många månader sen i trillingar.

• UmeåMamman

Vad roligt att det ramlar in nya - välkomna och grattis till alla plus! Plus

Mina två tidigare graviditeter så har jag mått illa så fort jag varit minsta lilla hungrig och jag var fasen hungrig hela tiden från start till slut, haha, så det slutade med +30 kg första gången och +25 kg andra gången. Vansinnigt! Men jag har enormt lätt för att lägga på mig i vanliga fall också ska väl tilläggas... 

Den här gången verkar dock illamåendet vara mer konstant och det spelar ingen roll om jag är hungrig eller mätt. Har till och med svårt att få i mig något ätbart. Helt annorlunda jämfört med de två tidigare gångerna! Jobbigt med illamående, men förhoppningsvis slutar det i alla fall inte med fullt lika många pluskilon som tidigare! Huvva. 

Trött som en tok på kvällarna, men ändå vet jag ju av erfarenhet att det bara är början på vad som komma skall ;) haha. Alla ni som är förstföderskor - njut av att kunna gå och lägga er på soffan en stund efter jobbet! När man har en vild 4-åring hemma är det inte fullt lika lätt (7-åringen sköter sig som tur är finfint själv!). Längtar verkligen inte efter den där totalt medvetslösa tröttheten... Tur den går över sen! 

Nån som vet om man kan köpa digitala grav.tester på Ica/Coop? Har bara testat med stickor från billigatester hittills, men tänkte köpa ett riktigt och testa med också. Blir som mer på riktigt med ett sånt test på nåt sätt :)

• UmeåMamman
    wassan skrev 2014-09-07 10:40:48 följande:

hur skall ni göra tjejer ? skall ni vänta med att ringa till BM eller ni skall göra det så fort som möjligt? 

är lite rädd för att ha många foster i magen som innan har nämligen samma känningar och fick mf för inte så många månader sen i trillingar.

Jag ringer antingen i veckan eller nästa vecka. Ingen brådska känns det som för det dröjer ju ändå ett tag innan det blir dags för inskrivning. 

Förstår verkligen din oro. Usch. Jag skulle nog ringa och boka tid för VUL så fort som möjligt om jag var du. Förhoppningsvis ser allt bra ut där inne och då kan du släppa lite på stressen och oron :) Håller tummarna för att det går bra den här gången!!
  • wassan
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 10:54:13 följande:
    Jag ringer antingen i veckan eller nästa vecka. Ingen brådska känns det som för det dröjer ju ändå ett tag innan det blir dags för inskrivning. 

Förstår verkligen din oro. Usch. Jag skulle nog ringa och boka tid för VUL så fort som möjligt om jag var du. Förhoppningsvis ser allt bra ut där inne och då kan du släppa lite på stressen och oron :) Håller tummarna för att det går bra den här gången!!
    ja precis det tar tid innan man får tid. Jag skall ditt imon och se vad de säger  annars kommer jag gå runt och oroa mig hela tiden.
    tack för dina stötande ord<3

har du tagit lerigan i dina andra graviditeter? 
    jag har inte sett digital på ica
    ta dig en sväng på något apotek :) 
  • Den och den
    MammaMia91 skrev 2014-09-07 09:59:59 följande:
    Var i Skåne bor du?
    Sjöbo :)
    wassan skrev 2014-09-07 10:40:48 följande:

Jag väntar lite ja, har också haft 4 mf och dom två första har det bara varit jobbigt att behöva avnoka tider när det inte blivit något. Jag går på progesteron denna gången för att förstärka graviditeten och därför ska jag däremot ringa Gyn i morgon, på 5+1 och boka en tid för VUL i förhoppningsvis vecka 6+ (dom tycker kanske det är lite för tidigt men min sambo har frivecka då så jag hoppas dom kan gå med på det). Sen bokar jag nog inte tid hos BM förrän jag varit hos gyn andra gången, vecka 8+ i så fall...

• Lollipoppan
    UmeåMamman skrev 2014-09-07 10:50:47 följande:

Vad roligt att det ramlar in nya - välkomna och grattis till alla plus! Plus

Mina två tidigare graviditeter så har jag mått illa så fort jag varit minsta lilla hungrig och jag var fasen hungrig hela tiden från start till slut, haha, så det slutade med +30 kg första gången och +25 kg andra gången. Vansinnigt! Men jag har enormt lätt för att lägga på mig i vanliga fall också ska väl tilläggas... 

Den här gången verkar dock illamåendet vara mer konstant och det spelar ingen roll om jag är hungrig eller mätt. Har till och med svårt att få i mig något ätbart. Helt annorlunda jämfört med de två tidigare gångerna! Jobbigt med illamående, men förhoppningsvis slutar det i alla fall inte med fullt lika många pluskilon som tidigare! Huvva. 

Trött som en tok på kvällarna, men ändå vet jag ju av erfarenhet att det bara är början på vad som komma skall ;) haha. Alla ni som är förstföderskor - njut av att kunna gå och lägga er på soffan en stund efter jobbet! När man har en vild 4-åring hemma är det inte fullt lika lätt (7-åringen sköter sig som tur är finfint själv!). Längtar verkligen inte efter den där totalt medvetslösa tröttheten... Tur den går över sen! 

Nån som vet om man kan köpa digitala grav.tester på Ica/Coop? Har bara testat med stickor från billigatester hittills, men tänkte köpa ett riktigt och testa med också. Blir som mer på riktigt med ett sånt test på nåt sätt :)

Hej, har också två barn sedan tidigare 4 & 7 åt .

Dödströttheten känner jag igen. Stackars barn som bara tycker mamma ligger på soffan.

Tack och lov för helgerna, då min man passar upp.

Är 32 år 3:e barnet, BF 4 maj om jag får hoppa in.
Svar på tråden Bf Maj 2015