klarar man sig på 15000 efter skatt?
Klarar man sig på 15000 kr efter skatt som ensamstående med ett barn? Och vad jag har för utgifter spelar ingen roll då allt det ändras om jag skulle bli ensamstående.
Klarar man sig på 15000 kr efter skatt som ensamstående med ett barn? Och vad jag har för utgifter spelar ingen roll då allt det ändras om jag skulle bli ensamstående.
Självklart spelar framtida utgifter roll...
Bor du gratis, kan cykla, känner vänner inom alla branscher så du får mat och kläder billigare och har rika vänner som bjuder dig på semester så klarar du dig galant på 15000:-
Har du hus i Sthlm med lån på, en unge med speciella behov, gamla krediter och så vidare så kan det bli tufft.
Men allt går, du måste bara börja planera ekonomin.
Ja, det gör du! Det finns ensamstående föräldrar som klarar sig bra på CSN. Om du får problem med boendekostnad så finns det ju också hjälp att få i form av bostadsbidrag, men jag tror inte att du kommer behöva det. 15.000 brutto är en alldeles duglig inkomst.
Klart utgifterna spelar roll. De är ju helt avgörande.
Ja det går att klara sig utan problem på 15.000 kr efter skatt.
Ja, jag klarar mig bra.
Bor i en mindre hyresrätt, har en skruttig bil, har inga lån eller krediter, inga bidrag ( utom barnbidrag då).
Är ekonomisk men behöver inte snåla.
Har råd att äta ute ibland, shoppa och åka på semester även om det inte blir dyraste restaurangen, märkes kläder eller Thailands resor.
Låter som riktigt bra i mina öron. Vi har typ 20 000 efter skatt och är 2 vuxna, 3 barn och 1 hund. Vi har även 2 bilar och en motorcykel.
Det har inte med inkomst att göra utan utgifter.Jag var ensam med 2 barn för några år sen,vi flyttade isär.8000kr var mina fasta räkningar,hyra el akassa busskort mobil tv bredband försäkring.Jag har alltid legat lågt för jag avskyr utgifter.Finns folk som tjänade mycket mer än mig men hade sällan pengar pga alla utgifter.Jag hade god ekonomi trots min låga inkomst på 15 000kr.Fokusera på utgifter,inte inkomster.
Skulle nämligen flyttat till mina föräldrar antagligen för att sen hitta något billigare. Därför har jag ingen aning om hur mina utgifter blir sen, bara att jag får försöka få det så billigt så möjligt. Skulle klara mig med cykel och cykelvagn också. Tack för alla svar. Har en massa splittrade tankar, men gött att få lite svar :)
Jag har två barn varannan vecka och skulle ha svårt att klara mig på så lite pengar även fast jag inte har så mycket fasta utgifter. Med CSN, bostadsbidrag och barnbidrag får jag ca 20'/mån och det behövs!
Men det är klart man klarar sig på 15', blir ju väldigt tight och tråkigt bara.
Skulle nämligen flyttat till mina föräldrar antagligen för att sen hitta något billigare. Därför har jag ingen aning om hur mina utgifter blir sen, bara att jag får försöka få det så billigt så möjligt. Skulle klara mig med cykel och cykelvagn också. Tack för alla svar. Har en massa splittrade tankar, men gött att få lite svar :)