Inlägg från: myperfectlife |Visa alla inlägg
  • myperfectlife

septemberbarn 2014

Jag var inte alls aktiv i den förra tråden men nu kan jag skriva av mig här. Jag är då mamma till fem barn. Leonardo-02, Faith-04, Lillian-10, Francis- 13 och lilla Leia som föddes 16 September. Hon kom tre veckor tidigare än planerat och vägde hela 3 kilo och var 52 centimeter. Familjen är super lycklig och större syskon är verkligen glada över att hon är hemma.Lilla Francis är bara väldigt nyfiken och förstår inte riktigt hur en sådan liten bebis fungerar. Vi har ju haft kontakt med min syster som fick en dotter i maj samt min brors sons lilla dotter som är ännu mindre. Ja men han hade de inte till vardag så för honom är de spännande. Har ni barn sen innan? Vad tycker dom om bebisen?

• myperfectlife
    linnéa001 skrev 2014-09-22 10:17:22 följande:

Jag hänger också gärna på. Fick en tjej 14/9.

Min andra dotter är född 14 september. Mycket trevlig dag att fylla år på :)
  • myperfectlife
    misa85 skrev 2014-09-23 07:18:58 följande:

Min sally kom den 31/8 2710 cm och 48,5 cm lång.

Vi åkte in till förlossningen för att kolla en crg kurva då jag inte hade kännt av henne på hela dagen. Vi kom in kl 21 och fick ligga i crg kurva och göra ultraljud ett flertal gånger. Läkaren konstaterade att kurvan inte var bra och det bestämdes att det skulle bli ett akutsnitt vid 02:00. Då hade jag även fått regelbundna värkar så de stoppades med bricanyl innan de rullade mig till op.

Sally kom ut 04:15 med navelsteängen 5 varv hårt runt halsen och ett varv runt kroppen så hon kunde inte röra sig. Läkaren och BM sa flera ggr att det var bra att jag gick på magkänslan och åkte in för kontroll.

Vi har även tvillingar på fyra år som år väldigt stolta storebröder och hjälper till och tar hand om lilla Sally som nu är tre veckor.

Åh men gud vad roligt med tvillingar. 
  • myperfectlife
    Linn4blir5 skrev 2014-09-23 18:45:32 följande:

Vår lille Kevin var beräknad 11/9 men kikade ut redan 29/8.

Kort förlossnings berättelse :)

Slemproppen gick på morgonen den 28e och kl 21 fick jag värkar som direkt kom med ca 2-3 minuters mellanrum och var väldigt starka. Kom in på fl vid 23 och 00:15 fick jag epidural. Var helt öppen 05 men huvudet hade inte riktigt kommit ner. Fick krystvärkar 05:30 och 05:58 kom han :)

Efter att han fötts började jag blöda från livmodern och blödde sammanlagt 2, 3 liter, fick två påsar blod sen mådde jag bättre :)

Fick några bristningar som fick sys. Fick stanna två nätter på bb pga blodförlusten. Nu är han snart 4 veckor och tas väl omhand av sina snart 5åriga systrar (twins) och mår som en prins ?

Ännu ett par tvillingar. Häftigt jag önskade mig tvillingar när jag var yngre men istället har jag nu 5 stycken perfekta barn.
  • myperfectlife
    septemberfjorton skrev 2014-09-26 18:53:56 följande:

Hoppar in här nu, våran Ingrid kom ju förra måndagen. Det är sjukt jobbigt att inte ha några vänner med barn, tycker jag. Ser på instagram hur mina vänner hittar på saker och det känns extra jobbigt när en av mina bästa vänner säger att hon inte kan komma och hälsa på bebisen förrän i helgen för att hon har fullt upp med pluggande, och så ser jag att hon hittar på annat liksom. Usch, kommer bli en ensam ledighet känns det som.

Men! Tur att jag har en sådan smaskig bebis som sällskap i alla fall :)

Känner igen mig i dig. Nu är jag gammal (31år ) men när Leonardo föddes så flyttade alla mina kompisar till andra städer men sen kom de tillbaka med barn.
Svar på tråden septemberbarn 2014