linnéa001 skrev 2014-09-28 17:27:12 följande:
Det låter som du har det väldigt jobbigt. Har du prövat amningsteet från Weleda? Det finns att köpa i hälsokostbutiker. Jag kan ju inte svära på att det är pga det som jag har så mycket mjölk men det är kanske värt att testa om du verkligen vill amma. Jag tycker dock det är lite överreklamerat.
Mysigt att amma? Definitivt inte. Min tjej har ett bra grepp (inga sår på mina bröst) och hon verkar få i sig tillräckligt (jag har gott om mat), men satan vad det gör ont. Det är visserligen bättre nu efter två veckor, men det är fanimej inte skönt. Har konstant ont i bröstvårtorna och bara att ha täcket mot brösten gör ont. Dessutom avskyr jag att ha bh på mig, men något måste jag ju ha för att lägga i skydden som suger upp när jag börjar läcka.
Ska man pumpa när man har överflöd av mjölk? Är livrädd för att börja producera ännu mer.
Jag håller med, det är inte skönt ens när det går bra. Blir uttorkad trots ett vattenintag på 4L om dagen, kräkfärdig och får ont varje gång. Jag har också mycket mjölk, och har nu fått mjölkstockning så jag panikköpte faktiskt en pump tidigare idag. Hon ammar och ammar men det försvinner inte, så ikväll när jag kommer hem tänkte jag försöka pumpa ut lite. Avskyr också att ha BH, men det är ju ett måste när det nästan rinner från brösten.. Har köpt såna koppar som samlar upp mjölk, och de är bra eftersom jag kan mata lite med en sked, samtidigt som de håller bröstvårtorna "fria".
Bebislängt: om du tycker det är jobbigt och krångligt tycker jag inte du ska ge det alltför lång tid, det finns många fördelar med ersättning också.