septemberbarn 2014
Nu hittade även jag hit. Fick mitt fjärde barn den 26 augusti, beräknad 10 september, efter en akut igångsättning pga havandeskapsförgiftning. En liten tjej på 2728 gram blev det, Tilde heter hon. Förlossningen gick på 3,5 timme men att sättas igång är inget jag skulle vilja göra igen. Tycker det var jobbigt med värkarna som kändes med full kraft från start i princip.
Har haft det ganska tufft sen Tilde föddes, ja redan innan hon föddes, och har hamnat i en lätt depression. Min pappa dog två veckor innan Tilde föddes. En vecka efter förlossningen var det begravning. Min man har jobbat hemskt mycket sen Tilde föddes så jag har känt mig som en ensamstående fyrbarnsmamma ungefär. Dessutom är mitt blodtryck inte ok sen havandeskapsförgiftningen så jag äter medicin och kan så få göra ett bra tag till. Uppepå det tusen andra saker att hålla koll på och åka på, det finns ju tre barn till i familjen. Det är föräldramöten, utv.samtal, tandläkartider, läkarbesök osv. Just nu känner jag mig slutkörd!