linnéa001 skrev 2014-11-01 22:57:28 följande:
Det jobbigaste är nog att jag börjar känna mig arg och irriterad på min kille som kan sova när han vill. Det är någon typ av avundsjuka från min sida.
Ledsen för alla inlägg men min tjej har ätit och snuttat i fem timmar och jag är så trött pga sömnbrist de senaste nätterna. Känner mig förtvivlad. Älskar min dotter, men blir galen på kvällarna.
Håller med bebislängtan, du ska göra som du vill. Att ligga i 5h hade jag aldrig gjort.
Jag är noga med att först amma typ kl 19. Därefter ger jag ersättning, 60ml eller 90ml brukar det bli. Han blir mer nöjd efter detta men måste alltid få ligga och krama mig härefter.
Det brukar sammanfalla bra med att vi lägger oss i sängen för att kolla på tv. Så från kl 20-21 ligger vi och kramas och han suger på sin napp, mysigt. Härefter märker man att han somnar djupare. Vid 22 när vi vill släcka byter jag blöja och ammar igen. Sen brukar han sova till kl 3 innan nästa amning.
Tycker du ska prova med lite extra mat, tror inte det blir nån konflikt med bröst vs flaska. Det allra viktigaste är att man som mamma mår bra.