Steph91 skrev 2014-10-17 19:00:44 följande:
Jag känner mig så ytlig, trodde inte de här känslorna skulle komma och jag skäms för det för min kropp har ju bakat ihop vår helt underbara dotter.
Massor med lös hus på magen med massor med bristningar, bristningar längst hela insidan av låren, rumpan höfterna och nu på brösten. Gick upp 20kilo under graviditeten och hade idag 3 veckor efter snittet gått ner 10 av dem. Har alltid vart en smal tjej och nu känner jag mig så tjock och ful och min dumma hjärna får för sig att min man också tyxker att jag är tjock och ful.
Arg blir jag för vad sjutton spelar det för roll, bristningar lös hud och mullig är ju egentligen fullkomligt skitsamma.. Men känslorna är där ändå.
Tur att man har lillan att titta på som är helt perfekt och frisk.
Men det tar tid innan normal kroppen är tillbaka. Jag fick bristningar när jag väntade vår tvåa. Jag ser dem nu, 10 år senare som ett minne från henne. Kan även säg att de har bleknat så det är i princip bara de som vet att de finns som ser dem.
Jag är helt övertygad om att din man tycker du är vackrast i världen, just av den anledningen att du har "bakat ihop" er underbara dotter.