septemberbarn 2014
linnéa001 skrev 2014-11-26 09:40:09 följande:
Fungerar det inte att pappan går? Så kan ni byta av varandra. För några veckor sedan var det svårt att få min dotter att somna. Hon åt, somnade, vaknade efter några minuter eller när man la ner henne, skrek, åt, somnade, o.s.v. Fick då tips här att ge flaska och det fungerade. Tror att hon helt enkelt var för trött för att äta, men för hungrig för att somna ordentligt. Kanske är det något liknande med din kille. Kanske är värt att pumpa och ge flaska eller ge ersättning (jag blandar ibland).
Fungerar det att låta honom göra något annat? Ligga i babygym, sitta i babysitter eller så? Då blir han kanske lite tröttare (endast teori, jag vet absolut inget) och kan somna.
Pappan fungerar inte till någonting för tillfället, det är bara jag som duger. Så jobbigt. Vi ger ersättning så vi ger ju alltid flaska.
Han gallskriker om jag lägger ner honom någonstans. Hoppas det ger sig snart. På dagarna är han ju världens charmigaste snällaste unge men då är ju mamma istället trött och grinig. Känner mig så elak då :(