linnéa001 skrev 2015-05-19 11:59:02 följande:
Det ska inte bli någon debatt om vaccination vs inte vaccination, men är det där verkligen vetenskapligt styrkt? Det verkar extremt ologiskt. Känner du dig osäker så tycker jag du ska söka lite mer information, vetenskaplig, och inte bara läsa berättelser av föräldrar vars barn blivit autistiska efter vaccinationen. Som Kroken sa, barnen hade kanske blivit autistiska ändå. Jag skulle nog säga att de troligen hade blivit det.
Min systerson som är drygt 3 år ska utredas nu. Jag tror att han har någon form av autism och han vaccinerades inte mot mässling innan ett år utan följde programmet.
Är det förresten någon som har erfarenhet av autism? Det är jättejobbigt det här med min systerson. Jag älskar honom lika mycket som jag älskar min dotter och han har alltid varit mosters kille.
Det finns ingen forskning som styrker teorin om att vaccin orsakar autism, det har däremots gjorts forskning kring det. Faktum är att man forskat kring hur allt möjligt kan bidra till autism, t ex livsmedel och konserveringsmedel. Det senare var för övrigt det man var rädd för i vaccinet och man slutade använda medlet, utan att det stoppade ökningen av autism. De flesta menar att man föds med autism(som väldigt ofta ärvts), men det upptäcks ofta i samband med vaccinering, eftersom man har kontakt med BVC i samma veva.
Jag har själv Aspergers Syndrom, och vaccinerades enligt programmet. Hade det upptäckts såpass tidigt som i treårsåldern skulle allt varit så mycket enklare eftersom min omgivning hade kunnat anpassa sig efter mig, snarare än att försöka få mig att anpassa sig efter den. Nu är ju AS en mild form av autism, men jag tror själva grundproblematiken är densamma. En autistisk person har en annan världsbild än en icke-autistisk(neurotypisk), och det har jag märkt är oerhört svårt för neurotypiska att greppa.