Kroken skrev 2015-01-21 10:41:32 följande:
Vi har testat gröt vi med för att kunna införa ett mål på kvällen. Den här lilla tjejen verkar dock inte tycka gröt är nån höjdare. Ska pausa nu och försöka om nån vecka igen, ev. med risgröt då istället för havregröt. Potatis har hon också fått smaka och det var inte lika otäckt
Såg att nån för ett tag sen pratade om bilbarnstol, den som kommer efter babyskyddet. Vi är på gång att byta snart, inom en månad iallafall. När bebisen sitter hyfsat stadigt med stöd är det bättre att byta till bakåtvänd bilbarnstol då den skyddar bättre än babyskyddet.
septemberfjorton skrev 2015-01-21 13:30:25 följande:
Bra tips om bilbarnstol, vi har varit så veliga där, men då bör nog vi också byta inom en månad.
Ingrid var inte ett dugg förtjust i gröt, vilket jag tyckte var lite tråkigt eftersom jag dels älskar gröt och tänkte vi kunde äta samma, och dels ville få henne mättare till natten. Funderar på att köpa enagos gröt, men är inte alls sugen på köpegröt egentligen.
Emma90 skrev 2015-01-21 13:33:04 följande:
Om 1,5 vecka ca har jag tänkt att börja introducera gröt, ska bli intressant och se vad han tycker om det då allt annat han har fått smaka har varit super gott. Blev nästan besviken första gången han fick smaka något för han gjorde ingen min alls utan smaskade bara på :D haha
Jag blandade i lite bröstmjölk i gröten de första gångerna. Min dotter grimaserade när hon fick första tuggan och sedan gapade hon. Jag gillade också bebisgröten, är inget stort fan av gröt annars. Min dotter har hittills gillat det jag gett henne. Smaskar glatt i sig potatis- och majspurén och skulle nog kunna äta en hel burk. I helgen fick hon lite banan. Först rynkade hon på ögonbrynen och sedan log hon jättestort så det var nog också gott.
Jag har inte ens tänkt på att byta bilstol. På de flesta står det från 9 kg så jag har trott att det är ett bra tag tills det är dags att byta, men man skulle kanske byta tidigare. Vi åker inte så mycket bil så det tar verkligen emot att lägga så mycket pengar på en bilstol. Begagnat vill jag inte köpa om det inte är av någon jag känner, som vi gjorde med babyskyddet, men tyvärr så är det ingen som har något till salu.