Emmask skrev 2015-01-16 22:58:56 följande:
Våra är ju jämngamla och jag laddade ner appen på din rekommendation. Den både hjälper och skapar farhågor :) Skulle vilja veta hur länge detta tänkt hålla i sig för fram till 19 veckor känns helt vansinnigt. Men det är väl lite vansinne i att leva med ett litet barn. Vill kunna göra något åt det, bara.
Jag håller med. Tycker att den hjälper för att jag lättare kan hantera att bebisen är jobbig om jag förstår varför och för att man får tips om hur man kan hjälpa bebisen genom sprången och underlätta för honom. Dessutom är det ganska skönt att hela tiden veta att det kommer ta slut. Men ibland känns tre veckor rätt övermäktigt samtidigt som man ser att nästa långa språng är på väg. Kan tänka mig att många tycker att det är skönare att inte veta alls men jag är lite av ett kontrollfreak ;)
Jag upplever dock att vår bebis bara är som värst under den veckan som har ett åskmoln över sig och bara är lite allmänt orolig och har lite problem med sömnen de andra veckorna. Och det som står i appen är ju det som är som längst, det kan ju gå över fortare :)