Bebislängt skrev 2016-02-12 13:39:54 följande:
Hoppas allt är bra med er och era små! Här är det ständig sjukstuga känns det som. Men annars knallar det på!
Jag är lite nyfiken på vad ni har för leksaker till era små nu för tiden. Började rensa ut bebisleksakerna som han blivit för stor för och aldrig använder och då blev det nästan inget kvar.
Jag plockade bort bebisleksakerna för någon vecka sen. Det som är kvar är plocklåda, klossar, pinne att stapla träningar på (vet inte vad det heter), bollar, böcker, små plastfigurer från Fischer price och babblarna, docka, dockvagn, duplo, dragleksaker från brio och mjukdjur/mjukleksaker. Det som är populärast är böcker, bollar, babblarna gummifigurer och teletubbies mjukisfigurer. Duplot är rätt kul också, men hon öser i det i en låda och häller sen ut det för att sen plocka i
Samma med plocklådan, där får vi dock ta bort locket där klossarna ska i. Det är olika former på klossarna och hålen och det fixar hon inte än. Roligast är ändå ett skåp i köket där hon får vara (lås på alla andra dörrar i köket). Finns lite allt möjligt där som t.ex. Pepparkaksformar, små skålar, cupcakeformar, en gammal vattenflaska till en hamster m.m. Verkligen ett roligt skåp tycker Tilde
I övrigt så är vi hemma fortfarande. Börjar förskolan i slutet av augusti. Tilde har börjat sova bättre, efter snart 18 månader. Äter gör hon också numera, dock väldigt kräsen och låter sig inte luras. Klättrar gör det lilla livet också, överallt!! I soffan, fotöljen, på min crosstrainer, på tv-bänken, upp på stolar och köksbord osv. Vissa dagar tror jag att jag ska bli tokig! Går ju inte att göra nånting, får bara hämta ner min lilla apa hela tiden :-k)