linnéa001 skrev 2015-03-24 10:42:16 följande:
Jösses, stackare! En morgon ville min dotter gå upp kvart i fyra och det var hemskt, men som väl var så var det bara en gång. Jag vet inte när din son somnar för natten, men kan du inte lägga dig tidigt med honom, typ vid åtta? Eller så får pappa vara uppe med sonen och du lägga dig. Man blir knäpp av för lite sömn.
Jag vet inte varför du inte kan sova med sonen i sängen men det måste ju gå att lösa. Jag har dottern bredvid mig halva natten ibland (från tre, fyra) och det är inga problem. Vi ligger rätt stilla båda två och jag är inte längre orolig för att rulla över henne som jag var i början.
Ligger sonen i vagnen? Min dotter blev nöjdare när jag bytte till sittdelen. Nu får hon halvligga när vi är ute och somnar oftast då. Vaknar hon så sätter jag henne upp, då är hon mycket nöjdare.
Vi har också sittdelen i vagnen men han kan inte somna sittandes eftersom han är så nyfiken så då måste man fälla ner honom. Och han vill liksom bara inte sova längre.
Jag kan inte sova med honom i sängen för han rör sig så mycket. Vaknar av slag i ansiktet och av att han ligger och slänger med huvudet. Häromnatten vaknade jag till och med av att han låg och sparkade mig i ryggen i sömnen haha. Så funkar det rätt dåligt eftersom pappan då bara kan ligga med ryggen mot bebisen eftersom han bara börjar busa om han vaknar till och får syn på pappan. Vissa nätter har han fått sova på soffan och jag och sonen i sängen men soffan är inte så sovvänlig hehe.
Vår son har alltid sovit så bra annars så hoppas det kommer tillbaka.
Apropå mammig och pappig så går båda oftast bra. Om han är övertrött eller jätteledsen så vill han helst till mig. Han är dock inte ett dugg blyg. Lite skeptisk i början men efter tio minuter kan ha sitta i knä hos vem som helst.