-
Sover hon bättre nu?Kroken skrev 2015-03-29 11:23:35 följande:Här märke vi flera veckor innan att det var nåt på gång. Hon gnagde på sina fingrar och leksaker och tuggade på snuttefilten. Ungefär en vecka innan tänderna kom fram började hon sova väldigt dåligt. Hon tuggar fortfarande frenetiskt på snuttefilten och gnager på saker, tänderna är uppe till lite mer än hälften skulle jag tro.
-
Vår lille blir också rädd när någon snyter sig :D
-
Vad skönt. Hoppas tänderna tittar fram här snart. OM det nu är tänder. Han är inte ledsen eller så på nätterna bara vaknar ofta och har svårt att komma till ro igen.Kroken skrev 2015-03-29 19:37:34 följande:Ja det blev lite bättre bara tänderna kom fram. Det var nog när de skulle genom tandköttet som det var värst. Hon har dock fortfarande väldigt svårt att få ro innan hon somnar, vill tugga på snuttefilt eller min tröja och så gråter hon.
-
Vår är morgonpigg. Om vi har tur sover han till sju men oftast halv sex, sex. Och vaknar för att äta vid 21, 23, 01 och 04... I natt var han vaken ca en timme vid 01 och 04-målet.. Vi börjar bli så himla trötta nu..linnéa001 skrev 2015-04-07 05:50:36 följande:
Fler med morgonpigga barn? Min dotter sover nu hela nätter, men faktiskt så skulle jag hellre ha en matpaus vid tre och få sova till halv sju än att bli väckt fem av en pigg och glad liten tjej som vill äta och sedan gå upp.
Hur gammal är din tjej? -
Har hört att de kan vara lite struliga med sömnen mellan fem och sju månader. Han äter gröt till frukost och kvällsmål och äter lunch och middag och mellis fast föda. Han äter ersättning när han ska sova på dagarna, för natten och på natten. Tyvärr är han inte så förtjust i napp men jag ammar ju inte heller så han verkar inte vara ute efter snutt liksom.linnéa001 skrev 2015-04-07 09:42:27 följande:Min tjej blir 7 månader nästa tisdag. Låter jättejobbigt att han vaknar så många gånger. Jag upplevde att dottern sov längre pass när hon fick mer riktig mat och så nu i påsk så började hon helt plötsligt sova hela nätterna. Tror du inte att några av nattmålen är "vanemål", alltså att han egentligen inte är hungrig utan mest äter av vana eller för att han måste snutta för att somna om? Min dotter behövde äta vid 22-tiden förut, men så en dag bestämde jag mig för att inte mata henne då, tänkte att hon bara inte kunde vara hungrig efter gröt vid 19 och amning vid 19:30. Så jag buffade och höll hennes hand och så somnade hon om. Vet inte om din son använder napp, men vi skulle i alla fall inte klara oss utan den, då skulle nog min dotter behöva äta/snutta flera gånger på nätterna.
Han sov hela nätter eller vaknade max en eller två gånger tidigare och somnade om med en gång så det här har börjat nu eller det började vid fem månader. Men han äter ganska mycket varje gång så det känns som att han är hungrig. Och inga tänder har tittat fram heller.
Men hoppas att han också börjar sova bättre vid sju månader för då är det bara typ två veckor kvar :) Det här börjar verkligen bli jobbigt nu. -
Har hört att de kan vara lite struliga med sömnen mellan fem och sju månader. Han äter gröt till frukost och kvällsmål och äter lunch och middag och mellis fast föda. Han äter ersättning när han ska sova på dagarna, för natten och på natten. Tyvärr är han inte så förtjust i napp men jag ammar ju inte heller så han verkar inte vara ute efter snutt liksom.linnéa001 skrev 2015-04-07 09:42:27 följande:Min tjej blir 7 månader nästa tisdag. Låter jättejobbigt att han vaknar så många gånger. Jag upplevde att dottern sov längre pass när hon fick mer riktig mat och så nu i påsk så började hon helt plötsligt sova hela nätterna. Tror du inte att några av nattmålen är "vanemål", alltså att han egentligen inte är hungrig utan mest äter av vana eller för att han måste snutta för att somna om? Min dotter behövde äta vid 22-tiden förut, men så en dag bestämde jag mig för att inte mata henne då, tänkte att hon bara inte kunde vara hungrig efter gröt vid 19 och amning vid 19:30. Så jag buffade och höll hennes hand och så somnade hon om. Vet inte om din son använder napp, men vi skulle i alla fall inte klara oss utan den, då skulle nog min dotter behöva äta/snutta flera gånger på nätterna.
Han sov hela nätter eller vaknade max en eller två gånger tidigare och somnade om med en gång så det här har börjat nu eller det började vid fem månader. Men han äter ganska mycket varje gång så det känns som att han är hungrig. Och inga tänder har tittat fram heller.
Men hoppas att han också börjar sova bättre vid sju månader för då är det bara typ två veckor kvar :) Det här börjar verkligen bli jobbigt nu. -
Det är olika. Ibland äter han bara 30ml och ibland 150ml men han somnar omöjligt om utan att få flaskan. Han verkar överlag inte kunna somna utan flaska, vilket han alltid har kunnat tidigare. Vet inte riktigt vad som har hänt. Han har liksom vant sig vid flaskan nu när han egentligen skulle ha vant sig av, typ.Mrs West skrev 2015-04-07 10:54:32 följande:
Uj, låter jobbigt bebislängtan! Äter han vid varje uppvak? Du ger väl ersättning? Konstigt att det inte vänder.
Min lille är 6 mån och 1 vecka. Sedan 2-3 veckor har han oxå börjat sova nätter. Somnar vid 21 ca och vaknar 06 ca. Så underbart skönt. Vid 06 är han ibland pigg men somnar om efter en stund med lite napp och mys.
-
Vår bebis somnar oftast mellan 19-20. Nu efter sommartiden har det hänt att han somnat strax innan 21 också.septemberfjorton skrev 2015-04-07 11:42:21 följande:
När somnar era bebisar? Ingrid somnar numer alltid runt 00, somnar hon tidigare vaknar hon pigg efter en halvtimme.
-
Jag tycker mer att det är jobbigt att han är vaken så länge varje gång snarare än att han vaknar många gånger. Han har ju inte varit vaken såhär på nätterna sen han var nyfödd. Nu är det i princip att vi får sova fram till 01 och sen är det typ mer vakentid än sovtid.BjörkW skrev 2015-04-07 20:31:53 följande:
Vår son som nästan är 6,5 månad somnar runt 20, sen vaknar han allt mellan 1-5 gånger på natten och vägrar somna om försen han fått amma. Han följde alltid med mig till hästarna på mornarna förut vid halv 6 så de har väl blivit en vana. Så nu när jag jobbar (åker klockan 5) så vaknar han vid halv 6-6 och är pigg. Han äter bara "vanlig" mat på dagen.
Trodde det hörde mer till vanligheterna än undantag att dom små inte sover hela nätter än.
Däremot behöver de ju inte äta på nätterna efter sex månader, rent näringsmässigt. Konstigt att han därför har börjar med det nu när han inte har gjort det tidigare :P -
Min bebis vägrar sova på dagen också. Nu sover oftast han en halvtimme upp till en timme vid halv tio och en halvtimme vid halv två och sen vägrar han sova mer. Om jag lyckas få honom att somna i vagnen ute kan han sova lite längre stunder. Han sover sammanlagt mellan 10 och 12 timmar per dygn. Känns väldigt lite tycker jag :/Mrs West skrev 2015-04-08 19:55:12 följande:
Ni med barn som vaknar mkt på natten, sover de mkt på dan?
Jag är väldigt noga med att min son inte sover för mkt på dan. Ibland är han vaken mellan 8-11.30, sover sen 11.30-15, är sen vaken 15-20. Det är perfekt och "vårt mål".
Blir det att vi åker mkt bil så somnar han ofta fler korta gånger under dagen. Då är jag noga med att han inte sover så mycket från kl 16. Det har hjälpt oss med nattsömnen.
Hur många timmar sover era små?