septemberbarn 2014
Spännande diskussioner det har varit medan jag varit bortrest några dagar. Får lite dåligt samvete när jag läste om alla lekar som diskuterats. Min dotter har bara några mjukisdjur och skallror, inga riktiga leksaker direkt. Ett papper roade hon sig med ganska länge, satt och knölade det och rev sönder det i mindre bitar. Hon sitter inte helst själv, men kan i alla fall sitta i sin tripp trapp med lite kuddar runt om. Kan inte påstå att vi leker så mycket. Babygymet, gå omkring, hon får sitta med papper/skallra medan jag äter. Två gånger i veckan är vi på biblioteket på sångstund, det gillar vi båda två.
Tv har vi ingen så det tittar hon inte på, men om hon behöver distraheras ett tag så har vi två videos som hon älskar; "Schnappi, das kleine Krokodil" och en video med en spindel och sången "imse vimse spindel" fast på tyska. Jag har också läst att små barn inte ska se på tv, men några klipp på youtube eller något barnprogram tror jag knappast är skadligt. Man får bara se till att inte alltid använda tv:n som barnvakt.