septemberbarn 2014
Vår lille fick en tand häromdagen och sedan dess har han vaknat en eller ingen gång på natten. Äntligen! Det känns så skönt att äntligen ha fått lite nattsömn. Känner mig som en helt ny människa :D
Vår lille fick en tand häromdagen och sedan dess har han vaknat en eller ingen gång på natten. Äntligen! Det känns så skönt att äntligen ha fått lite nattsömn. Känner mig som en helt ny människa :D
Låter trist att brösten kommer bli mindre. Mina kommer gå från små A till extremt små A. Tur att min kille är en rumpkille :)
Vi hade bråk i fredags om föräldraledigheten. Min kille sa redan från början att han inte kan vara hemma på heltid, att han behöver en dag i veckan att jobba. Därför sa vi att han vid sex månader skulle vara hemma en dag i veckan. Efter en månad eller så skulle vi utöka till två, sedan tre och slutligen fyra. Så i fredags så säger han att han inte kan vara hemma mer än en dag just nu men att det kanske går tre dagar i höst, men det är max. Han tycker att jag ska vara hemma majoriteten av tiden medan jag trodde vi var överens om att dela lika. Visst, hans jobb är "viktigare" men mitt jobb är viktigt för mig. Dessutom tycker jag att det är viktigt att han och dottern får vara tillsammans. Han tjänar typ 20000 mer i månaden men vi bor så billigt att vi absolut inte är beroende av hans höga inkomst.
Jag har inte plockat ut så många dagar varje vecka och kan vara hemma till årsskiftet kanske, men mina dagar kommer ta slut innan dottern ska börja på dagis. Då måste ju han vara hemma. Tyvärr han vi inte diskutera/tjafsa klart förrän jag var tvungen att gå till jobbet, men hur 17 löser man detta?
Natten till idag var första hela natten vår 6,5 månaders son sov hela natten utan att verken äta eller vakna till och behöva sövas om. När vi skulle natta honom igår kväll la vi ner honom i sängen, sen låg han och skrattade i kanske 5 minuter sen somnade han. Nu håller vi på att söva för natten och han har gnällt och gråtit i en timme nu.
Väldigt svårt när det är så olika från dag till dag hur lika vi än gör.
Sa dom till er att ni kan ha samma pass till honom i fem år Dasha? Till oss sa dom ett år, max två. Och att vi måste byta så fort han inte går att känna igen. Men skulle ju föredra om det gick att använda i fem år.
Vår bebis har börjat vakna 04.30 på mornarna. Och det är mest bara gnäll hela hela tiden. Trodde att det skulle bli bättre nu när han lärt sig krypa men det har det verkligen inte. Han är bara nöjd när man bär honom så det hade ju varit himla praktiskt om han ville sitta i selen.
Förstår ju att det är seperationsfasen som börjat (lite väl tidigt?) men alltså fy sjutton vad jobbigt det kommer bli. Jag är ständig huvudvärk efter en vecka och så här kommer det väl vara i ett par månader antar jag.
Märker ni av separationsångest nåt?
Tack Dasha, vilket bra tips! Den känns ju väldigt skön.
Vi funderar på att köpa en såndär mjuk hjälm också hehe. Är det någon som har erfarenhet av det? Bebisen drar sig upp för saker och sen släpper han och faller baklänges. Känns jätteläskigt.