MammaTillBäbis skrev 2014-10-12 19:42:14 följande:
Hade en jättebra natt när lillen vaknade när jag väckte honom för mat. Han åt och domnade om. Men sedan fem har han sovit totalt tre timmar idag, resten av tiden har han ätit.
Igår oroade jag mig för att han sov för mycket och åt för lite. Idag oroar jag mig för att han äter för mycket och sover för lite. Undrar hur natten kommer bli.
Är lite extra nedstämd då jag har så rysligt ont och svårt att röra mig öga stygnen efter klippet. Jag som vill njuta av den här tiden. Mest nedstämd blir jag för svärmor är så jobbig. Hon har väldigt mycket att säga till om och tror hon ska kunna uppfostra vår son vid sidan av oss då jonntror han kommer bli för snäll och mesig. Så har hon varit hela graviditeten och nu är han här och då har honnrätt till så mycket. Känner mig totalt överkörd och vill ju ha det på mitt sätt.
Jag känner igen det där med svärmor. Första dagen vi kom hem från BB var våra föräldrar här på besök, och inte nog med att hon stannade på tok för länge(ingen känsla för när hon ska gå någonsin), och skulle hela tiden komma med "goda råd". När hon gått fick jag spel på sambon och efter det har vi båda varit väldigt tydliga med att det är våran dotter, och det är vi som bestämmer. Han har även varit tydlig med att hon inte får stanna längre än en timme,ibland två. Nu var hon inte jättehemsk från början, men tillräckligt för att jag skulle må dåligt över det. Jag tycker du ska prata med pappan, det är ju hans mamma och jag tycker det är upp till honom att klargöra att sådär får hon inte bete sig i ert hem med er familj.
Förstår att det är jobbigt med smärta, jag har fortfarande ont efter kejsarsnittet och är hängig infektionen jag fick av mjölkstockningen. Det tar lika mycket på psyket som kroppen tycker jag.