Inlägg från: Mrs West |Visa alla inlägg
  • Mrs West

septemberbarn 2014

Min man jobbar på annan ort i veckorna så jag är själv med bebis, en treårig flicka och en sexårig son som är utvecklingsstörd, autistisk och överaktiv. Men det går faktiskt ganska bra. Visst blir jag trött ibland och jag har lite svårt att komma igång med min träning och att äta bättre men snart lyckas jag.

Min kille är oftast snäll och somnar ca 22 och äter sen 2 ggr på natten och somnar ofta om direkt. Men då ger jag alltid lite ersättning för mättnad och jag äter snäll kost så han ej ska få ont i magen. Ni som har kinkiga bebisar, ni tror inte de har lite ont i magen?

• Mrs West

Linnea och bebislängtan, ni ska inte oroa er så mycket, ni gör ett jättebra jobb. Min son som är tredje i familjen får mycket tid själv i sitt gym eller babysitter. Han får oxå gråta lite ibland innan jag hinner ta honom. Han får alltid somna själv i sitt babynest, vilket jag tycker är bra. Då blir inte steget så långt sen till att somna själv i eget rum.

Om ni har problem med magont så prova att äta lite snällare. Vår första hade kolik och då fick jag ära kolikmat vilket funkade perfekt. Äter likadant nu och min son håller sig lugn.

Man ska äta mild mat, inga starka kryddor. Ät inte heller så mycket fullkorn. Både frukt och grönt ska man vara väldigt försiktig med. Jag äter bara melon, banan, gurka, sallad, morot och palsternacka, allt annat är gasbildande. Det har dock gått bra att äta krossade tomater och att dricka juice. Kan vara bra med ett vitamintillskott. Vid ca 3 mån brukar deras magar vara mogna och då brukar man kunna äta det mesta.

• Mrs West
    linnéa001 skrev 2014-11-06 09:07:12 följande:

Ha, ha, det är kanske så. Fast jag var trygg som barn, inte alls så mammig som lillsyrran var så jag hoppas att min tjej blir som jag (låter lite skrytigt, men det är sant). Dock hoppas jag att hon ärver sin fars intelligens. Tack så mycket Mrs. West. Hur får du lillkillen att somna själv om kvällarna? Min dotter är otroligt "besvärlig" från ca kl 17 tills hon somnar mellan 22 och midnatt och då bara vid mitt bröst. Dagtid somnar hon själv i sitt babynest/på soffan eller i vagnen

Jag tror inte min flicka har magproblem. Lite gaser ibland, men bara hon får rapa eller prutta så brukar det bli bra. Faktum är att hon nästan bara skriker när hon är hungrig.

Jag försöker träna tjejen att ligga på mage på sin lekfilt på golvet, men hon blir bara sur så det blir typ 30 sekunder till en minut varje gång. Tränar ni andra att ligga på mage? Hur går det?

Jag lägger min kille i sitt nest efter sista amningen ca 22 och direkt efter nattamningen. Ibland har han svårt att somna om, som igår. Då ligger jag och klappar lite på honom och ger honom nappen om han spottar ut den.

Förut hade han svårt att somna efter amningen vid femtiden på morgonen, då fick han ligga kvar hos mig men helst inte, är så rädd för psd.

För mig går det bra att äta choklad på gott och på ont. Har varit lite väl mkt goff, måste komma igång med min träning och viktminskning. Har ca 10 kg kvar.
  • Mrs West
    MammaTillBäbis skrev 2014-11-12 11:12:34 följande:

Någon mer här inne som har så ont i bröstet när ni ammar att ni gråtande gärna kör huvudet i betongväggen? Har typ haft sår sedan nån vecka i början och de har kollat flera gånger (även nyligen) att min son har rätt grepp. Men såret vill inte ge med sig och bröstet är stenhårt och smärtar så fruktansvärt i början på amning och efteråt och när jag inte ammar. Ammar mest på detta bröst för att han ska suga bort det onda. Alla säger att det går över men nu har jag haft så här ont i tre veckor. :(

någon mer med samma symptom eller erfarenhet? Så jag kan få en positiv bild att sträva efter...

Jag tycker oxå du ska söka hjälp, sådär kan du inte ha det. Svamp kan göra ont om det kan vara det?
  • Mrs West
    septemberfjorton skrev 2014-11-13 08:43:55 följande:

Jag har förresten en fråga. Har varit så himla töntig med promenader, och har väl egentligen bara varit till affären och andra kortare promenader med bebisen.. Först var det kejsarsnittet som hindrade mig, sedan mjölkstockning med inläggning, och så vädret.. Men känner nu att jag måste ut på ordentliga promenader och undrar hur ni gör om bebisen bajsar?? Konstig fråga kanske, men Ingrid blir så ledsen när hon bajsat och tanken på att vara en halvtimme från hemmet, eller att klä av henne utomhus nu när vintern är här, känns inte helt okej..

Oftast brukar de sova ganska gott i vagnen så jag tror arr hon skulle somna om ifall hon bajsar.
  • Mrs West

Oj, ser att ni verkar vara snabba på att byta bajsblöja allihop. Det är inte jag. Min son bryr inte sig om ifall han bajsat och vid varje blöjbyte har jag bepanthen på rumpan som skyddar stjärten. Jag byter mer blöja vid jämna mellanrum, typ var tredje timme eller så. På natten byter jag inte alls längre men då brukar han inte heller bajsa.

Min kille är väldigt go och snäll men han har nu blivit väldigt kvällspigg vilket är lite jobbigt. Jag släcker gärna 22.30 men då är han pigg och vaken ända till 00tiden. Han ligger jämte in nestet och grymtar lite och tappar nappen så jag ligger dödstrött och puttar in den och klappar på honom. Hoppas att det ändrar sig!!!

• Mrs West

Alla verkar ha det lite upp och ner med sina bebisar. Det är ju lite knepigt med dygnsrytmen i början.

Vår lille kille är hittills väldigt snäll. IOM att pappan bara är hemma på helgen så är helt klart mamma bäst;)

Märker dock att det händer grejer, när han är pigg går det inte bara att släcka och hoppas att han somnar. Igår fick vi se ett extra avsnitt av true detective och då låg han på min mage och blev rumpbuffad till sömns.

På dagen vill han inte heller bara bli lagd nånstans, vill gärna sitta i knät, vara med och vara social;)

• Mrs West

Vår kille har oxå börjat med lite ljud, väldigt gulligt. Dock tycker jag inte att han ler så värst mycket. Kanske 3ggr per dag, hur många leenden får ni ungefär? Min son är 7 veckor idag.

• Mrs West

Skönt att fler har lite svårflörtade bebisar;) Här ler vi lite då och då.

Igår kväll var William helt konstig. Från 22-00 var han ledsen och skrek så jag fick ha honom nära och vagga och buffa. Verkade som magont, mkt märkligt IOM att jag åt samma saker dagen innan utan problem. Hoppas att det går bättre ikväll!

• Mrs West

Min kille är snart 2 månader och växer oxå så det knakar. Han har hittills varit lätt att lägga på kvällen. Han somnar själv i sitt nest och ibland får man putta in nappen.

3-4 ggr har han dock varit orolig på kvällen bla igår. Då var han skrikig och verkade ha ont i magen.

Jag har börjat med viktväktarna och skriver därför upp vad jag äter. Åt varmrökt lax igår och likadant senast han var "dålig" så jag utesluter det nu.

Jag märker att min kille kinkar när han ska bajsa eller fisa. Jag brukar sätta honom ganska upprätt då och trycka upp benen så han sitter som man gör på en toalett. Det funkar rätt bra.

Annars är det mera leenden och mycket prat här, skoj!

Svar på tråden septemberbarn 2014