linnéa001 skrev 2014-11-06 09:07:12 följande:
Ha, ha, det är kanske så. Fast jag var trygg som barn, inte alls så mammig som lillsyrran var så jag hoppas att min tjej blir som jag (låter lite skrytigt, men det är sant). Dock hoppas jag att hon ärver sin fars intelligens. Tack så mycket Mrs. West. Hur får du lillkillen att somna själv om kvällarna? Min dotter är otroligt "besvärlig" från ca kl 17 tills hon somnar mellan 22 och midnatt och då bara vid mitt bröst. Dagtid somnar hon själv i sitt babynest/på soffan eller i vagnen
Jag tror inte min flicka har magproblem. Lite gaser ibland, men bara hon får rapa eller prutta så brukar det bli bra. Faktum är att hon nästan bara skriker när hon är hungrig.
Jag försöker träna tjejen att ligga på mage på sin lekfilt på golvet, men hon blir bara sur så det blir typ 30 sekunder till en minut varje gång. Tränar ni andra att ligga på mage? Hur går det?
Jag lägger min kille i sitt nest efter sista amningen ca 22 och direkt efter nattamningen. Ibland har han svårt att somna om, som igår. Då ligger jag och klappar lite på honom och ger honom nappen om han spottar ut den.
Förut hade han svårt att somna efter amningen vid femtiden på morgonen, då fick han ligga kvar hos mig men helst inte, är så rädd för psd.
För mig går det bra att äta choklad på gott och på ont. Har varit lite väl mkt goff, måste komma igång med min träning och viktminskning. Har ca 10 kg kvar.