-
Vilken app använder du?Bebislängt skrev 2014-11-21 20:13:23 följande:Så hade vi i fyra kvällar men han verkade inte ha ont i magen. Sen gick det över men han är fortfarande lite extra gnällig, vill vara nära och sover dåligt. Tror att det var 8-veckorssprånget. Enligt appen är det max fem dagar kvar innan det är slut ;D
-
Intressant att läsa om hur ni delar och planerar inför förskolan. Upplever det svårt att tajma med förskolestart. Antingen börja när hon är 16 månader eller 24. Stort hopp. Trots att vi snålar (3 dagar per vecka) kommer dagarna ta helt slut om vi väntar tills hon är 24 månader. Man vill väl spara lite till somrar och dylikt?
Jag tänker i bland på att jag längtar efter att bli gravid igen. Blir avundsjuk när någon går runt med mage eller meddelar sin graviditet. Jag vill gå på ultraljud, föda barn igen. Det måste vara en rent biologisk längtan för rent rationellt förstår jag ju att det kommer vara mycket jobbigare nästa gång och att det antagligare är jobbigare ju tidigare vi får nästa. Men kroppen längtar. Någon som känner igen sig?
Menar verkligen inte att skapa syskonstress, som jag förstått att många avskyr. Man ska bara få njuta av det nya barn man har. Det är bara det att jag bär på en sån irrationell längtan eller kanske avundsjuka. Först trodde jag det var en del i att jag hade svårt att knyta an till min dotter, men nu känner jag enormt mycket för henne och det har konstigt nog bara spätt på längtan efter att göra om allt fantastiskt.
Kanske kan jag inte skilja på saknad och längtan? -
Skönt att höra att jag inte är ensam. Pratade med en kompis sol just plussat och insett att detta kanske är hennes sista graviditet (andra barnet) och att det skulle kännas snopet. "jag har ju just lärt mig detta. Vanligtvis närman lär sig nåt gör man det ju fler än två gånger." Lite så kanske jag känner.
Min tös på 9 veckor började för nån dag sedan slå medvetet på träfigurerna i babygymmet och idag lyckades hon efter en halvtimmes kämpande hålla fast en i handen flera gånger. Jag trodde aldrig jag skulle känna sån här glädje över hennes små framsteg! Det är nog bland det bästa med föräldraskapet än hittills. -
Åh roligt att läsa :) Min sambo är varken åt det ena eller andra hållet tror jag. Jag har en tanke om att hejdå mig tills hon är ett år, men vi får se hur det går och vad sambon vill.Emma90 skrev 2014-12-03 17:03:19 följande:
Intressant att läsa hur era bebisar har tagit vaccinet. Vi skulle egentligen ha tagit vår igår på 3 månaders dagen men BVC tanten va sjuk så det skjuts upp. Skönt då han helt plötsligt igår vid middagstiden började få ett irriterat öga som bara rinner och rinner.
På tal om syskon. Jag saknar verkligen att va gravid och längtar tills en ny graviditet. Sambon längtar enu mer och om han får bestämma så vill ha på det så snabbt som möjligt igen. Jag kommer dock vilja vänta längre :)
-
Vår somnar för natten vid 21-23 på kvällen, men alltid på oss. Om vi försöker lägga henne i sin eller vår säng vaknar hon _alltid_ och processen får börja om.
Drömmen vore ju att hon kunde sova utan oss så vi får tillbaka våra kvällar, för nu blir det så att vi ger upp kvällarna och går och lägger oss med henne på oss eftersom vi vet att det funkar och vi slipper jobbiga nattningsprocesser. -
Jag åt broccoli igår och ägnade natten åt att höra barnet pruppa och klaga. Där kan det alltså finnas ev koppling.misa85 skrev 2014-12-19 19:34:04 följande:Jag har fått undvika en rad saker: all slags kål, broccoli, lakrits, choklad, linfrön mm. Åt brysselkål nu när vi var på fuertuventura och Sally blev helt förstörd, skrek konstant ett dygn, lika om jag äter choklad. Ätit linfrön två mornar och då är det skrik på dagen/natten så än är hon inte redo för den sortens mat. Jag lider för jag behöver linfrön för min mage men får ta microlax ett tag till :)
-
God jul på er! Är era småttingar ovanligt trötta nu när de träffar så mycket folk hela dagarna? Min än helt slut och sover kanske 30 % mer än annars. Gissar att det har med aktiviteterna att göra.
-
Skönt, då är det nog helt normalt :)
-
Usch vad rädd jag blir. Låter som för vår (född 24/9) sedan hon vaccinerades för några dagar sedan. Är orolig att hon inte ska hitta tillbaka till de gamla fantastiska vanorna om nätterna, utan fortsätta hålla oss vakna med illskrik till 02.Vii3 skrev 2014-12-30 01:50:34 följande:
Hej
Va roligt att denna tråden finns, känner igen många namn från tidigare tråden när alla var gravida :) jag hoppar gärna in i tråden.
Min son föddes den 7 septemer och är nu tre månader och tre veckor. De första tre månaderna sov han jättebra om nätternA, vakande ungefär var 4:e timma för att amma men grät aldrig och somnade om direkt efter han ammat. Efter att han blev tre månader har hans sömn förändrats totalt! Han somnar inte förrens seeent vid två tiden och sedan vaknar han varje timma ändra fram mot morgonen, sjukt jobbigt. Dessutom är han gnällig och gråter myclet när han vaknar på natten. Misstänker att tänder är på gång då han de Senaste veckorna haft näven i munnen hela dagen och bara biter så han spänner i hela kroppen.
Hur sover era små? Har ni några rutiner än?
Har någon av era barn fått tänder än eller något på gång?
-
Är det många här som fått tillbaka mensen? Jag känner inte tillstymmelse till varken mens eller ägglossning (helammar) men skulle (sjukt nog) gärna få den. Mest för att veta att allt funkar, för att veta om den kommer vara annorlunda och inför framtida syskonbakande.