septemberbarn 2014
Min dotter sover i sitt babynest mellan oss på nätterna. Nätterna är helt underbara nu. Hon somnar mellan 23 och midnatt ungefär, sover 4-5 timmar, vaknar och äter i ca 20 min, somnar om och sover ytterligare 3-4 timmar innan hon vaknar och vill ha mat igen. Sedan är det dock inte kul.
I flera dagar har hon ammat/snuttat hela dagarna! Jag har konstant ont i brösten och får snart sår på rumpan eftersom jag sitter i soffan hela dagarna. Ibland går vi ut, men jämt vaknar hon och är hungrig (tror jag) vilket innebär att jag inte vågar gå så långt. Det värsta är ju att jag inte vet om hon får i sig tillräckligt med mat eftersom hon vill ha bröstet hela tiden. Hon somnar lätt vid bröstet, men vaknar antingen man tar ut det ur munnen på henne eller när man lägger ner henne. Oftast sover hon dock några minuter i sitt babynest innan hon vaknar. Jag bara längtar efter att kunna sluta amma! Ska verkligen börja med smakisar vid 4 månader och se till att hon börjar äta riktigt vid 6 månader. Jag hatar att amma.