septemberbarn 2014
Hur ofta behöver dom äta på natten? Våran dotter är 7 veckor nu och har dom sista nätterna sovit lite drygt sex timmar innan hon har vaknat. Behöver dom äta oftare i den här åldern eller kan jag låta henne sova så länge hon vill.
Hur ofta behöver dom äta på natten? Våran dotter är 7 veckor nu och har dom sista nätterna sovit lite drygt sex timmar innan hon har vaknat. Behöver dom äta oftare i den här åldern eller kan jag låta henne sova så länge hon vill.
Sally är 8 veckor och väger 4,3 och är 53 lång. Hon flinar och pratar med oss mer och mer. Skrikperioderna börjar ge med sig, hennes mage har äntligen kommit igång! Har gått på akupunktur 6 ggr samt har jag slutat äta gasbildande mat så hennes mage är lugnare även om hon fortfarande sväljer mkt luft ibland. Pysventilen är den västa uppfinningen ever!
Sally somnar i nestet på kvällen men efter första målet sover hon på mitt eller min mans bröst, går inte att få henne till nestet igen.
Äter med 3-4 timmars mellanrum dygnet runt.
Tvillingbröderna gör oftast morgon 4:30 nu sen tidsomställningen så man är ju en zombie på dagarna!
Jag kan hålls med er i mkt! Sally somnar första stäckan i sitt neste men resten av natten sover hon på antingen mitt eller min mans bröst. Oftast har det varit på mitt men min rygg plågas av att inte kunna röra sig så han har fått tagit henne efter mätning flera ggr. O gör de utan protest. Får dock höra hur trött han är allt för ofta!
Jag kam bli galen när han kommer hem från jobbet och är såååå trött. Herregud vilken lyx att få åka till ett jobb, gå på toa SJÄLV, äta utan en bebis hängandes i rutten eller bära bebis i bäraele 7,5 av 8 timmar. Lyx enligt mig.
När han kommer hem vill jag vara "fri". Kissa, träna, plocka och dona och andas! Det tar sååå.mkt att ha en bebis hängandes på sig heeeela dagarna men det verkar han inte alltid förstå utan då är de han som ska vila typ. Det accepterar jag inte! Jag ligger inte på soffan hela dagarna. Det lämnas och hämtas barn och däremellan är de BVC, akupunktur eller andra "måsten".
Ojojok vad det låter hemsk när man skriver det, men missförstå mig rätt! Jag älskar min familj och allt är självvalt det vet jag! Jag är bara trött :)
Igår fick Sally sina sprutor, det gjorde väldigt ont i mitt hjärta. Sen dess har hon haft hög feber och väldigt ont :( tycker så synd om henne. Sally blir tre månader på söndag och väger nu 5 kg och är 56 cm. Vad hände? Gick direkt från strl 50 till 62 typ!
Vi hat inga som helst rutiner. Sally sover när hon blir trött. Äter aldrig oftare än med två timmars mellanrum få hon bara får ont i magen då. Oftast går det tre timmar.
Efter att hon ätit är hon vaken ca 1-3 timmar och sen sover hon igen. Så ser dagarna ut iaf.
På kvällarna har hon super svårt att komma till ro. Äter oftast runt 19 men somnar då kanske bara 20 min sen är vaken tills nästa mål vid 21-22. Då får hon sova med min man antingen i selen eller i nestet bredvid honom och datorn så kan jag gå och sova. Allt som oftast sover hon då till 01-02 men ibland äter hon vid 00 och somnar sen. Hon sover alltid bredvid mig eller på sambon. Annars får vi nada sömn. Jag har börjat liggamma så då kan hon sova kvar på kudden och jag bara vänder mig när hon ätit klart.
Våra andra barn kommer till oss mellan 23-01 och de sover sen med oss tills de vaknar vid 06.
Jag tror kanske Ingrids tarmar börjat stabilisera sig äntligen(13 veckor), för igår åt jag ett halvt kilo grönkål utan minsta krångel idag :D julmaten är räddad! Och jag kan börja äta nyttigare. Har fått leva på pasta och potatis sen hon kom pga hennes känsliga mage. Hoppas verkligen det håller i sig.
Usch replica, hoppas att det inte är nån allergi!
Här har vi fått problem med skrik och gaser på kvällen. Tre kvällar i rad har killen gråtit, spänt hela kroppen och varit svår att trösta i ca 1h mellan 22 och 23.
Han bajsar mer sällan nu ca varannan dag och verkar ha svårt att få ut både bajs och gaser.
Har nu köpt minifom och en pysventil så får vi se om det blir bättre.
Jag är vegetarian och vet inte hur mkt det påverkar Ludwig men för 2 veckor sen luktade hans fisar såå äckligt.. Det har gått över nu men han bajsar flera gånger om dagen nu istället.. För bara några veckor sedan kunde det gå dagar mellan bajset.
Men det är väl hela mage o allt som ka stabilisera?!
Bara såg att ni här i tråden hade undvikit tex choklad, min stora last, när ers var dåliga i magen?
Nu har jag iofs inte besökt bvc så jätte ofta för L följer kurvan o mer där till, så jag har inte bollat idéer där om vad jag kanske ska undvika för hans mage.
Snart är han 4 mån o dags för smakportioner, spännande
Är det någon här som har erfarenhet om amningte fungerar för att öka mjölkproduktionen? Eller har andra tips på hur man ska öka produktionen förutom att amma ofta.
Hej. Behöver lite hjälp med storlekar på kläder, ska till Gekås imon och shoppa. Vet inte vilken storlek jag ska köpa...
Lilleman är minst 66cm lång och vissa 68 känns små (han har haft 68 några veckor nu).
Vilken storlek har era barn och hur långa är de?