septemberfjorton skrev 2014-11-04 00:06:05 följande:
Vi sover på varsin våning eller i olika rum, beror på hur jag känner mig(har sömnproblem). Jag tar bebisen hela natten. Har faktiskt inte så mycket emot det, han tar henne i stort sett hela helgen istället. Det jag tycker är jobbigt är allt annat jag "måste" hålla reda på; BVC-tider(han skiftar och är med på alla besök), D-droppar, magdroppar, att det finns blöjor och kläder osv. Visst kan jag strunta i det, men då är det ju jag(och Ingrid) som får ut för det i slutändan ändå för BVC ringer ju alltid mig och jag förväntas ha koll på allt. Nej, fy vad jobbiga vissa grejer är.
Jag kan känna samna sak med att ha koll. Nu gillar jag att ha koll och ansvar över att allt funkar. Men kan bli liiiite irriterad när sambon tar förgivet att jag ska fixa så allt finns, eller att jag tar med allt när vi ska iväg. Det har hänt att sambon är klar att åka medan jag sitter halvnaken i soffan med en halvnaken bebis. Då kan jag känna att han kan ta insiativ till att fixa iordning sonen medan jag klär på mig, men icke!
Det har väl dels med trötthet att göra, men också kanske biologiskt? Jag ser det självklata medan sambon inte alls ser vad som behövs göras med den lilla.