Inlägg från: Mrs West |Visa alla inlägg
  • Mrs West

septemberbarn 2014

Jag tycker vällingen har varit kanon sen när de blir äldre. Som ett sista mättande mål på kvällen och sen som frukost på morgonen, smidigt innan dagis.

• Mrs West

Brewilma, ta 1 nypa socker i ersättningen, det gör susen för min kille som allra helst bara ammar.

William har nu fått gröt i 1 vecka, han får nästan ett helt mål nu fast jag ammar lika mycket ändå.

Han är ff vettskrämd när man badar honom, stackarn.

• Mrs West

Usch, vi får verkligen hoppas det blir bättre, har för mig att dottern var lite likadan. Man glömmer så fort;)

• Mrs West

Min lille har haft ett väldigt gott humör de senaste dagarna. Ler, pratar och är mkt sällskapssjuk:)

Har börjat att ge en hel portion gröt nu och han verkar stå sig lite bättre på det. Han äter dock ff ofta 2ggr på natten. Äter era ff ofta på natten?

Idag nästan 4 mån 64 lång och 7,2kg, tycker inte han ska behöva äta mer på natten nu...

• Mrs West

Septemberfjorton, öppna förskolan kan ju va kul att gå på. Anordnas ofta av kyrkan och man behöver inte alls vara religiös för att gå;)

Fialotta, mina bröst är likadana men jag tror att jag även producerar lite mindre mjölk. Jag har inte ammat på utan istället gett ersättning för extra mättnad på kvällen. Han har även fått lite gröt ibland.

Men i natt så ammade jag bara och då åt han ofta. Nu spänner de igen 2,5 h efter sista måltiden.

• Mrs West

Tack dasha, mitt tredje barn och jag är väl medveten om att ju mer de suger desto mer mjölk producerar man.

Fialotta skrev att hennes barn nu åt mer än vanligt. Jag menade med mitt inlägg som kanske var lite luddigt att ammar hon på lite så kommer hon att producera så mkt som barnet behöver.

Barn har ju ofta tillväxtperioder då de helt plötsligt äter mer.

• Mrs West

Vi gör som dig bebislängtan, vi ger 1 helt mål gröt kl 17 ca. Sen äter han ca 120ml ersättning kl 21.30. Däremellan ammas han också. Ammar ca 7ggr per dygn.

När han äter så här mkt så somnar han kl 22 ca. Sen vaknar han ca 05 och ammas sen somnar han om till 8.30 ca.

• Mrs West

Usch, läskigt med rs och kikhosta.

Dasha, min kille har fått grönt bajs sedan han började med gröten.

Min kille ligger i sitt gym, sitter i knät eller sitter i sin babysitter. Vi busleker lite med honom och sen roas han en del av sin syster. Så mkt mer gör vi inte och han är jättenöjd. De har ju liksom fullt upp med att bara vara ;)

• Mrs West

Dasha, grönt bajs är inte farligt. Även enl vår BVC-sköterska. Jag tror det beror på att det är lite nytt för magen. Vi fortsätter med gröten. Han älskar den och hans mage har oxå blivit mer regelbunden av den,

• Mrs West

Märkligt att det är så olika regler. I Halmstad får man sätta barnet i kö när det är nyfött. William står redan i kö till 2 förskolor och 3 skolor. Vi har dock syskonförtur till en privat förskola och skola som är kanon.

Han kommer att skolas in aug 16. Jag börjar jobba jan 16 då är min man ledig och från apr 16 tar våra föräldrar ledigheten. Det blir nog bra tror jag.

Svar på tråden septemberbarn 2014