septemberfjorton skrev 2014-11-05 23:28:25 följande:
Jag har också lätt att få dåligt samvete när jag inte uppmärksammar bebisen fullt. Särskilt eftersom jag själv hade extremt bekräftelsebehov som riktigt liten, men inte alltid kunde visa att jag ville ha exempelvis närhet eller uppmärksamhet, så alla trodde jag bara var en "nöjd bebis". Känns överlag som jag nojar mycket av rädsla för att hon ska bli så orolig som jag var som barn :/
är det nu man börjar gå igenom ens egen barndom?? Haha
Ha, ha, det är kanske så. Fast jag var trygg som barn, inte alls så mammig som lillsyrran var så jag hoppas att min tjej blir som jag (låter lite skrytigt, men det är sant). Dock hoppas jag att hon ärver sin fars intelligens.
Mrs West skrev 2014-11-06 08:07:37 följande:
Linnea och bebislängtan, ni ska inte oroa er så mycket, ni gör ett jättebra jobb. Min son som är tredje i familjen får mycket tid själv i sitt gym eller babysitter. Han får oxå gråta lite ibland innan jag hinner ta honom. Han får alltid somna själv i sitt babynest, vilket jag tycker är bra. Då blir inte steget så långt sen till att somna själv i eget rum.
Om ni har problem med magont så prova att äta lite snällare. Vår första hade kolik och då fick jag ära kolikmat vilket funkade perfekt. Äter likadant nu och min son håller sig lugn.
Man ska äta mild mat, inga starka kryddor. Ät inte heller så mycket fullkorn. Både frukt och grönt ska man vara väldigt försiktig med. Jag äter bara melon, banan, gurka, sallad, morot och palsternacka, allt annat är gasbildande. Det har dock gått bra att äta krossade tomater och att dricka juice. Kan vara bra med ett vitamintillskott. Vid ca 3 mån brukar deras magar vara mogna och då brukar man kunna äta det mesta.
Tack så mycket Mrs. West. Hur får du lillkillen att somna själv om kvällarna? Min dotter är otroligt "besvärlig" från ca kl 17 tills hon somnar mellan 22 och midnatt och då bara vid mitt bröst. Dagtid somnar hon själv i sitt babynest/på soffan eller i vagnen
Jag tror inte min flicka har magproblem. Lite gaser ibland, men bara hon får rapa eller prutta så brukar det bli bra. Faktum är att hon nästan bara skriker när hon är hungrig.
Jag försöker träna tjejen att ligga på mage på sin lekfilt på golvet, men hon blir bara sur så det blir typ 30 sekunder till en minut varje gång. Tränar ni andra att ligga på mage? Hur går det?