septemberbarn 2014
Eller foglossning är det väl kanske inte. Men det gör ont på exakt samma sätt.
Eller foglossning är det väl kanske inte. Men det gör ont på exakt samma sätt.
Oj, vad jag inser att jag har det bra som bara behöver gå upp en gång per natt, vid fyra. Och då går jag och lägger mig vid tio, elva :)
Vi har fått in bra rutiner på dagarna också med sömn, mat och lek och när min sambo kommer hem från jobbet vid halv sju tar han över ansvaret för bebisen.
Foglossningen är jobbig. Man vill ju komma ut och röra på sig nu!
Vi har fått så himla bra rutiner på dagarna den här veckan och han sover så bra på nätterna. Är livrädd för det ska rubbas nu när det är helg och sambon är hemma. Plus att jag blir jätteirriterad på mig själv för att jag rättar min sambo hela tiden. Å andra sidan är det ju jag som är hemma hela dagarna så det är ju för mig rutinerna är viktigast och dessutom läser jag på massor om bebisar medan min sambo inte gör det alls, så då känns det ju som om jag vet lite bättre heh. Usch, jag måste försöka skärpa mig ändå.
Känner fortfarande att jag nog aldrig mer kommer vilja ha sex. Men så är inte mina bristningar läkta än. Det kommer nog att dröja ett tag innan jag vågar. Kanske efter jul heh.
Tack septemberfjorton
Hm, låter som att jag får ringa imorgon då :/ ammar mest från det onda bröstet, liggandes på sidan.. Lite extra jobbigt när sambon jobbar natt, hoppas att det är bättre imorgon iallafall
Fast Ipren ska man väl inte ta när man ammar?
Vi får D-droppar från BVC :)
Jag tycker att det är jobbigt med alla besök och jag har så svårt att säga nej. Folk vill ju komma medan han är liten. Varje helg är det någon som kommer och jag bara längtar efter en helg med lugn och ro..
Smart idé! Synd bara att många av våra besökare bor i andra städer, vilket också gör att folk stannar en stund. Men ska applicera den på alla vänner som är kvar här omkring hehe. Men helst av allt skulle jag bara vilja ta det lugnt och vara osocial.
Vår lilla har börjat äta allt från varannan till var fjärde timme dygnet runt, var mycket enklare när han åt var tredje timme på pricken.
Förresten varför har ingen nämnt detta enorma sötsug vid amning för mig? Jag blir galen, jag vill bara ha godis godis och godis.
Hjärnan vill ju inte äta då jag vill gå ner mina grav kilo men kroppen vinner hela tiden så jag sitter och käkar massa skit :(
Ett tips är appen Wonder Weeks som är baserad på boken "Växa och upptäcka världen" (rekommenderar boken också). Jätteskönt att förstå varför barnet är ledset fast det inte verkar finnas någon anledning. Intressant också att förstå vad barnet upplever så här tidigt och varför det behöver en extra mycket ibland.