linnéa001 skrev 2014-12-29 22:39:59 följande:
Min dotter sitter inte kvar i bumbon. Hon spänner ryggen och trycker ut magen så hon är på väg att falla ur stolen. Typ två gånger satt hon i kanske en minut innan hon började skrika och sedan började hon spänna sig. Som tur är har vi lånat och inte köpt bumbon.
Tycker du den funkar bra?Dasha, såg nu att du hade skrivit i min ec-tråd. Tack för det! Jag har inte fått något meddelande om nytt inlägg i den tråden, därför svarade jag aldrig där.
Min dotter kissade tre gånger på skötbordet i dag. Måste verkligen få henne att sluta med det, men det är så svårt. Idag bajsade hon i blöjan så jag bytte den. Efter att jag torkat av henne tvättade jag händerna och hon fick ligga kvar på skötbädden (på golvet). Då kissade hon. Jag har bara utgått från att det kommer kiss även när det kommer bajs så jag tyckte inte ens det var någon idé att hålla henne över handfatet.
Har någon ec-are potta eller ring till toaletten? Tycker det börjar bli tungt att hålla över handfatet och funderar på om det skulle vara lättare att hålla henne över toaletten och sitta på huk framför.
Vilken tur att ni hade chans att låna. Ingrid verkar tycka om den, men hon blir lite trött i ryggen efter ungefär fem minuter, så längre än så blir det inte än. Hon har alltid gillat att "sitta" upp, även i sele och i knät, och vi har bullat upp med kuddar tidigare så hon kunnat sitta i soffan, så vi misstänkte ju att hon skulle gilla bumbon.
Vi har förresten använt potta, handfatet funkade aldrig, och hon kissar i den lite då och då. Vi ec'ar dock inte aktivt, utan provar bara lite. Pottan står på ett soffbord, och så håller jag i henne medan jag har armbågarna i bordet. På så sätt hamnar vi i samma ögonhöjd och jag blir inte trött i armarna..