septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Kanske en dum fråga men hur mycket ska dom äta om man har pumpat ut mjölk och ger dom flaskan? Våran dotter är 3 veckor nu.
Hur har ni gjort med napp? När brukar man börja med det?
Jaha, 1177 visste visst inte vad de pratade om när de bad mig ringa vårdcentralen imorse. Sitter just nu på BB och ska bli inskriven och satt på dropp med antibiotika och antiinflammatoriskt pga skyhöga infektionsvärden. Hade inte en aning om att det kunde bli såhär, och att det dessutom är hög risk för en böld i bröstet(hur får man ens bort en sådan??). Jag börjar ångra att jag valde att amma för det här är fruktansvärt läskigt. Har någon haft liknande?
Jaha, 1177 visste visst inte vad de pratade om när de bad mig ringa vårdcentralen imorse. Sitter just nu på BB och ska bli inskriven och satt på dropp med antibiotika och antiinflammatoriskt pga skyhöga infektionsvärden. Hade inte en aning om att det kunde bli såhär, och att det dessutom är hög risk för en böld i bröstet(hur får man ens bort en sådan??). Jag börjar ångra att jag valde att amma för det här är fruktansvärt läskigt. Har någon haft liknande?
Fy så hemskt, har aldrig hört talas om detta. Hoppas du blir bra snart!På BB sa de till oss att man skulle vänta med napp eftersom det är olika sugtekniker och barnet därmed kan tappa intresset för bröstet. Samma sak sa de på föreläsningen vi var på innan förlossningen. Min kille har googlat en massa och hittat en del info. Bl.a. stod det att man ska undvika napp och använda det mer som en medicin, alltså så sällan det bara går och i nödfall. Har tyvärr ingen länk med information då han söker på tyska sidor.
Jag börjar bli trött på min dotters konstanta sugande/snuttande och är väldigt sugen på att testa med napp. Jag vet dock inte om hon skulle ta den, fingret brukar inte duga. Min systerson vägrade napp så alla barn uppskattar den ju inte. Frågan är också hur länge man ska vänta, men min tjej suger ju fint och får i sig tillräckligt med mat tror jag. Ska höra med BVC imorgon.
Det är inte lätt att vara förälder, så många frågor.
Jag tror att jag ska försöka hålla ut ett tag till utan napp eftersom vi använder amningsnapp och dessutom flaska också. Men gnälliga nätter börjar jag längta efter att prova med napp hehe.
När vi var på bb-mottagningen senast frågade de om vi hade börjat med napp och tyckte att det var bra att vi inte hade gjort det. Men det verkade inte som om de hade tyckt att det hade varit konstigt om vi hade gjort det.
Börjar bli lättare att han får snutta på bröstet nu också när jag äntligen i alla fall kan halvsitta. Det blev liksom så mycket projekt när jag bara kunde liggamma.