Inlägg från: Mrs West |Visa alla inlägg
  • Mrs West

septemberbarn 2014

Min sover ca 14h per dygn. Låter som din kille sover lite lite bebislängtan. Sen är ju alla olika och så ändrar de sig hela tiden;)

Ibland är det bara att härda ut och tänka på hur mycket de kommer att sova när de är tonåringar;)

• Mrs West

Tji fick du kroken;)

Är det någon som slutat amma än? Min kille ammas nu morgon och kväll och resten är vanlig mat och gröt. Han vägrar dock välling, nån som har tips här?

Skulle snart vilja sluta amma men vilk gärna att han tar välling först...

• Mrs West

Det är nog rätt vanligt att msn får mindre bröst efter en graviditet. Jag har gått från c till b. Har två vänner som har haft större kupa och som tycker brösten försvunnit nästan. Men de har varit rätt glada över det tror jag.

• Mrs West

Jag tror det är ett vanligt råd. Har tillsatt 1 tsk smör till varje burkmatsmål dock ej till andra mål. Mina har varit normalviktiga men har gjort så ändå.

• Mrs West

Min son har autism men det beror på en kromosomavvikelse.

Min dotter fick mässlingsprutan vid 9 mån pga resa och sen vid 18 mån igen. Hon är frisk.

Vi kommer att få göra likadant med bebisen IOM resa i jul.

Min lille kryper inte han heller. Men det är skönt tycker jag!

Bebislängtan, har ni mörkläggningsgardiner?

• Mrs West

Mns, skönt att ni rett ut det. Det tar nog ett bra tag innan Stickan visar negativt. Vid mitt missfall i V8 tog det 1 mån.

Min lille kryper bara bakåt än så länge. Men snart lossnar det nog.

Jag tycker det är härligare för var dag, skönt att de blir större liksom.

Att detta är mitt sista barn är nu rätt självklart. Skönt att få bli sig själv igen! Så nöjd med mina tre galenpannor!

• Mrs West

Vår lille somnar ca 20 och vaknar 06.30 ca. Sen sover han mellan 10-11.30. Sover igen ca 13-14 sen igen ca 16-17. Ibland sover han i 3-3,5h i ett pass och då sover han oftast bara 2 pass under dagen.

• Mrs West

Vad är krypmuddar? Min lille är 8,5 mån och idag började han krypa! Han har länge vart på väg men liksom inte fått till det. Kul att det lossnade nu.

• Mrs West

Jobbigt med knepiga dietister och separationsfaser!!

Vår lille har haft en rätt ok separationsfas. Är oftast glad och trygg, sover ok med en del nappisättningar???? och äter bra.

Jag har dock problem då jag har eget företag och har jobbat genom hela bebistiden. Nu har jag fått en ny stor kund och hinner inte med! Idag har jag försökt så gott jag kunnat medan William varit allt annat än nöjd, jobbigt! Nån annan som oxå jobbar fast de inte har nån barnomsorg?

Imorn ska han till mormor, det känns bättre..,

• Mrs West

Pratar era små mycket? Det gör min lille kille. Tycker redan man kan höra att han försöker sägs titta, där och mamma. Kan det vara möjligt så tidigt?

• Mrs West

Kul att det är fler små som "pratar". William kryper nu fram till saker, reser sig vid dem och fastnar. Kan inte sätta sig igen eller gå ner så han skriker mamamama tills man kommer och hämtar honom????

Vår lille brukar få välling nere i soffan. Sen borstar vi tänderna och sen lägger vi honom i spjälsängen i hans rum. Är han trött somnar han direkt. Annars kan han gnälla lite så man får stoppa i nappen en extra gång.

Vi kollar så han är trött när han ska sova. Han får inte sova längre än till 17 sista vilan och läggs sen mellan 19-20.

• Mrs West

Har alla semester?! ;)

Min lille kille är nu snart 10 mån och jag har en liten fundering...

Hans storasyster som är 4 tar ibland saker av honom som hon är rädd om. Han kan då bli jättearg och antingen skrika eller bita henne. Ibland jagar han henne också, då kryper han efter henne med munnen öppen för att han vill bitas.

Gör era också så här?

• Mrs West

Jag tycker mest det är lite "kul" att han har sånt temperament. Det är väldigt gulligt när han jagas med munnen öppen;)

• Mrs West

Emma90, grattis!! Så kul!!

Vi är helt färdiga, har nu 3 barn och ett till skulle INTE vara välkommet;) Skojar bara, men jag är så färdig, underbart att ha börjat träna igen osv.

• Mrs West

Usch dasha, vilken grej! Men vad bra sagt om amningen!! Skönt att vara hemma nu då?

Här har alla börjat jobb och skola idag förutom jag och William då. Jag är ledig i 5 mån till, så gott!!

• Mrs West

[quote=76052504][quote-nick]MammaTillBäbis skrev 2015-11-27 15:35:39 följande:[/quote-nick]Äntligen plussat igen! :) Det förklarar illamåendet i flera veckor. En liten i mitten på sommaren om allt går som ert skall. :)

Julklappar är färdiga här med: en gunghäst, böcker, en docka, kassaapparat. :) Känns riktigt bra än så länge.[/

Grattis!!!

Längesen jag var här nu. Min lille skrutt går, springer, klättrar och är mkt mobil. Säger där, mamma och nästan pappa.

Han är bestämd och kan riktigt ryta "mamma" när han inte får som han vill. Men oftast är han supergo och glad.

Han äter bra men strular en del med sömnen vilket är jobbigt.

Den 12/12 åker vi till Thailand i en månad, vilket ska bli så skönt. Börjar dock oroa mig för flygresan, hur katten ska jag hålla honom lugn och nöjd, känns omöjligt! Tips tas gärna emot!

Svar på tråden septemberbarn 2014