• BjörkW

septemberbarn 2014

Vår kille blev 10 v i helgen och igår var vi på bvc och han väger förlite :/ Han äter som han ska men går ändå inte upp ordentligt.. Han hade dock en jobbig helg (en fas kanske?) där han mest skrek så bm trodde det kunde vara orsaken.

• BjörkW

Fast vår son har inte fått vaccin än och han har gått från att bajsa 2 gånger/dag till en gång i veckan. Vår bm säger att det är lika vanligt att dom små bajsar 10 gånger på en dag som en gång var 10de dag, och inget där emellan är fel.

God jul! Idag väntas det mycket folk på liten yta så vi får se vad lillen tycker om det ;)

• BjörkW
    Emmask skrev 2014-12-25 22:56:50 följande:

God jul på er! Är era småttingar ovanligt trötta nu när de träffar så mycket folk hela dagarna? Min än helt slut och sover kanske 30 % mer än annars. Gissar att det har med aktiviteterna att göra.

Absolut! Igår sov lillen vid 5 tillfällen under dagen som annars max är två. Mycket nya ansikten och intryck gör dom nog trötta!
  • BjörkW

Idag fick lillen sina vaccinsprutor och det gick bara bra och nu har han sovit sen dess. Men han har sviktat ännu mer på sin viktkurva :/ Han äter som en galning och mjölk finns det gott om, och har tagit prov på den så vet att fetthalten är högre än medel. Han har spytt sen födseln så nu blir det utredning om det är något på tok i hans lilla mage.

Någon mer som har en liten som inte går uppi vikt som dom ska?

• BjörkW
    Dasha skrev 2014-12-29 13:59:25 följande:

det var tråkigt... är han mycket lägre än sin kurva? hur är det med längden? 

han är kanske allergisk mot nåt, t.ex. gluten.... jobbigt för mamma som måste prova sig fram med att exkludera olika produkter i taget för att se om det blir bättre. hoppas att utredningen ger en tydlig svar och det ordnar sig.

Han är kortare än medelkurvan men där följer han sin kurva iaf.

Hoppas verkligen han inte är allergisk! Tycker det är svårt att få ihop att äta som det är, och måste man då avstå från tex. gluten, mjölk eller ägg lär det inte bli mycket lättare :/
  • BjörkW

Oj! Märker att vår kille verkligen är liten när ni säger vad ni har för storlekar på kläder! Han var 60 cm igår när vi var på kontroll och han har just gått upp till 56 men kan ha 50, och i byxor har han 50. 62 går väl ibland men det är vääääldigt stort (förutom längden i ben och armar).

• BjörkW
    misa85 skrev 2014-12-30 19:36:27 följande:

Då är han snäppet längre än Sally som var 58 nu. Hur mkt väger han?

4995 g vägde han nu. Vad vägde Sally? :)
  • BjörkW

Vad hemskt replica!! Hoppas det bara var något tillfälligt! Skönt att ni åkte in och kollade iaf :)

Jag fick tillbaka mensen ungefär 4 veckor efter förlossningen, och har haft sån värk av den som jag aldrig har haft tidigare..

• BjörkW
    Dasha skrev 2015-01-03 23:17:24 följande:

tittade nyligen på en tråd bf september 2015. blev alldeles tårögd.

tänk att de känner som vi gjorde för ett år sedan.  och nu kollar jag på deras tråd, ned en riktig bebis som sover bredvid!

täkte skriva nåt till dem, typ grattis, men hittade inga ord 

Har också sett det och tänkte först "Nej det kan inte stämma!" men jo, det är ett år sen! Nu på tisdag är det exakt ett år sen vi fick plus och sonen är över 3 månader!! För ett år sen var vi så lyckligt ovetande om vad som väntade oss.

Jag vet inte om det är hormoner, men jag vill börja jobba på ett syskon ganska snart. När jag nämde det för sambon får jag till svar att HAN inte orkar en graviditet till. Jag hade svåra foglossningar från v 10 och spydde hela graviditeten. Klart jag är rädd för att det ska bli lika (eller värre?) men nu är vi berädda på ett annat sätt. Var jag, min smärta och hormoner så hemska? Haha...

Hur tänker ni (och era partner) kring syskon?
  • BjörkW

Menade inte att det är något fel med att inte skaffa syskon :) Tror alla blir bättre föräldrar när man gör som man själv känner är bäst! Tycker bara det blev lite jobbigt nu när min sambo inte ens vill diskutera saken då det bara är ett stort nej såfort det kommer påtal. Innan var det han som ville ha många barn, men jag har alltid sagt två (om naturen tillåter). Vi båda var överens om innan att vi skulle försöka få 2-3 år mellan.

Svar på tråden septemberbarn 2014