Patricia Helena skrev 2014-11-06 09:45:02 följande:
Är också väldigt tacksam att min man är sjukskriven, han är bra på att själva se vad som behöver göras utan att jag säger nått.
Jag är ju mer tvärt om, måste dubbel Cheka allt han gör, byter han blöja, kollar jag i smyg att han satt den rätt, ligger dem o myser i soffan, måste jag kolla så bebisen inte ligger konstigt. Men jag skulle aldrig säga att han gör nått fel (vilket han gör ibland) då vet jag att jag bara förstör. Jag berömmer han hela tiden att han är en bra pappa. Och så rättar jag till saker i smyg i stället :) hihi...
Sedan är det jag som tar nätterna och han sju sover till på eftermiddagen, nu har vi en snäll bebis, som bara vaknar äter sedan somnar om. Men skulle han våga säga att han är trött när jag går upp 6-7 varje morgon, skulle de bli liv här hemma kan jag lova ;)
Jag är en jätteorolig mamma och måste bli bättre på det där, släppa kontrollen och INTE säga något till min sambo. Jag har gnällt alldeles för mycket redan, så pass mycket att min sambo har blivit sur ett par gånger. Men nu har jag bestämt mig för att bara säga något om det verkligen är något som oroar mig annars ska jag vara tyst. Även när han håller honom fel vid matning eller när JAG tycker att han inte håller ordentligt vid nacken.. ;)