Kroken skrev 2014-12-15 15:00:50 följande:
Säger som bebislängt, du verkar ha ett stort tålamod! Jag hade gått i taket för länge sen!!
Tänkte på det att din flicka krånglat lite. Har din svärmor och syster träffat henne förut? Jag tänkte att eftersom de är från ett annat land så kan de inte ha någon nära kontakt med henne? Om de burit på henne, vaggat och så så kanske din flicka reagerar mot att det är främmande människor? Att hon inte känner igen dofter, röst osv. Min flicka reagerar mot sånt. Det går bra hos andra ett tag, men blir det för länge måste hon tillbaka till mamma eller pappa där hon känner igen sig. Har vi varit iväg nånstans eller om det varit folk här som hållet i henne så kan hon krångla t.ex. vid amning sen. Vad jag kommer ihåg så var mina andra barn också så när de var bebisar. Bara en tanke, behöver ju inte vara så för er
För min killes skull har jag varit tålmodig och hon är bra med barn svärmor, bara lite irriterande det där med att hon hela tiden ska springa och klä på dottern och lägga en filt över henne. Det är liksom inte Antarktis vi bor i.
Min dotter har inte träffat svärmor tidigare, men jag tror inte att krånglet har med henne att göra då hon började strula innan svärmor kom. Min dotter verkar inte speciellt petig med vem som bär eller matar henne (vet inte om det är bra eller dåligt). Idag har vi satt henne i bärselen när hon börjat böka och skrika och då har hon somnat nästan på en gång så det har kanske med trötthet att göra. Mig gör det inget att hon får ersättning i flaska en gång om dagen men min kille är jätteorolig att hon ska föredra flaskan. Vi fortsätter att pröva vad som, fungerar helt enkelt. Jag tar dock tacksamt emot tips, även om ingen så klart kan veta vad som är "fel" med tjejen. Tror i alla fall att det är högst tillfälligt.