septemberbarn 2014
god jul!
läste inte tråden på ett tag (julstök osv), linnéa förlåt, du undrade om ec-andet
vill förtydliga att lillen nästan alltid har blöja på sig, och kissar i den ganska ofta emellanåt.
han kissar i handfatet nästan direkt, mycket på en gång, nästan alltid när jag håller honom över handfatet. Han bajsar där också när han behöver bajsa (alltid på morgonen, plus 1-2ggr på dagen).
jag håller honom max 3 minuter över handfatet, och bara när jag ser att han har redan börjat och mer är snart på gång. annars håller jag inte honom där mer än 15 sekunder, om inget kommer.
Hur ser du när han behöver bajsa? Min flicka vrider sig ofta i famnen vid amning och tar tag och släpper bröstet innan hon ska bajsa. Fast jag tycker det har blivit svårare att se numera. Hon bajsar flera gånger per dag, men inte speciellt regelbundet. Kissandet är helt hopplöst. Försöker när hon vaknar, men oftast är hon hungrig då och skriker bara eller så blir hon sur när jag sliter av henne kläderna och drar upp henne. Tycker det är jättesvårt. Ofta ger jag upp efter några minuter och lägger henne på skötbädden och så kissar hon då.
Kan du se på din kille när han behöver kissa?