• Anonym (längtan)

Blir inte gravid. 37 år. Vad kan man få för hjälp?

Jag och min man har 2 barn och vill så gärna ha en tredje tillsammans. Vi har försökt över 3 år nu men inget händer.
    Vi är båda 37.
    Har man rätt att få hjälp trots att vi redan har barn eller är det kört?
    Har testat allt. Munkpeppar. Glandin. Progesteronkräm. B6. Spermievänligt glidmedel. Bisolvon. Zink Magnesium.

Lider dessutom av spottings. Hade jag sist oxå men lyckades bli gravid då för 5 år sedan.
    Tänker om man skulle spola äggledarna? Får man göra det på egen begäran?

• Svar på tråden Blir inte gravid. 37 år. Vad kan man få för hjälp?
  • Jag är bara jag

Ni har rätt till utredning,men ingen hjälp eftersom ni har barn ihop. Möjligen Pergo om läkaren anser att det skulle hjälpa. Spolning är osäkert,betvtivlar det starkt eftersom du har 2 barn och vad skulle hänt med äggledarna sen dess liksom? Inget av det du testat är nåt mirakelmedel,jag har också provat allt.

• Anonym (längtan)

Ok. Tack för svar...

Känns så tröstlöst det här :( 3 år liksom...

• Anonym (My)

Hej!

Vi har också 2 barn sedan tidigare och vill gärna ha ett tredje. Vi har försökt i 14 mån utan något resultat. Vi ska på utredning om 1 månad. Jag vill bara veta varför det inte blir nåt suck!

• Anonym (samma)

Vi har också två barn och nu kämpat i 1,5 år för att få en trea. Två missfall bara. Jag går hos en gyn på Sophiahemmet i Stockholm, det är privat. Där har jag fått hjälp att kolla blodprover, ägglossning och sköldkörtel. Och nu fått pergotime då ägglossningen strulat. Så hjälp kan man ju få.

Svar på tråden Blir inte gravid. 37 år. Vad kan man få för hjälp?