KaIleboj skrev 2014-09-21 20:18:43 följande:
@chianti
Angående aktier och fonder behöver man inläsning och uppdatering av läget, det stämmer. Men du ska inte göra det svårare än vad det är. Vi pratar om MAXIMALT 1 timme om dagen som du går in och håller dig uppdaterad inom ämnet. Vissa dagar kollar jag inte ens in min portfölj för jag vet att det fortfarande är det rätta jag gjort.
Angående böcker har jag även där tjänat pengar. Har du hört talas om Amazon kindle e-books? Det enda du behöver göra är att hitta en frilansare i sidor som bland annat elance och freelancer. Jag betalade 800 kronor och fick en bok skrivet EXAKT efter de ramarna jag ville ha det. Den betalade av sig efter 1,5 månad. Hur mycket tid la jag då ner? cirka 1 vecka och varav 0-1h per dag. Det som tog mest tid var att uppfylla Amazons krav på utformning.
Angående uthyrning av BR i andrahand är det i allra högsta grad relevant för jag var med om proceduren i augusti.
Du får inte missförstå mig, för jag håller med dig att allt det jag säger kräver tid. Men vissa saker gör det mer än andra. Och som sagt, en passiv inkomst kräver lite tid och ett visst kapital (beroende på vad man vill starta) för att det ska börja generera.
Höres!
Nej jag menar bara att det är inte som du påstår i starten pengar som ramlar in i fickan. Den bok du fått skriven innehåller förmodligen en del kunskap som du förvärvat under många timmar till exempel. Men du har helt rätt i att det finns fler sätt att tjäna pengar än bara genom lönejobb.
Ang BR så behöver man inte plugga utomlands, jobba på annat ställe osv. Reglerna är ju ändrade så numera behöver du bara ange skäl, inte beaktansvärda skäl. Men förr fick man bara hyra ut av de skäl du anger. Numera får man ju också ta mycket mer betalt.
tjing