• Anonym (Ensamasivärlden)

Hjälp!!

Hej
    Har två underbara söner, en på lite över 2 år och nu en på snart 4 månader.
    Upptäckte att mensen var sen, trodde det var är att jag gått ner mycket i vikt..
    Men nej, det visade sig att jag är gravid!! Helt oplanerat..
    Vi diskuterade och kom fram till att det kanske inte är den bästa tiden just nu..
    Så har fått en tid för abort på tisdag. Men jag velar, jag kommer antagligen bryta ihop fullständigt när vi är där. Gråter på dagarna nu.. Jag har min sjukdom att tänka på och mina två andra barn.
    Kommer det gå bra med barnen så tätt? Pappan reser en del.. Jag vet vilka fantastiska underverk man får, alltid varit emot abort.. Men nu står jag här för en själv.
    Hjälp??! Behöver råd och stöttning.. Snälla
    Det är bara jag å sambon som vet om graviditeten, mina föräldrar hade blivit ursinniga...

• Svar på tråden Hjälp!!
  • Anonym (Nej! !!)

Gör inte abort!!! Det går att lösa såna saker att döda barnet är bara att fly istället för att tackla problemet!

• Anonym (Beenthere)

Oavsett råd så är det du och din sambo som måste bestämma er. Och dina föräldrar får väl acceptera hur ni väljer att ert liv ser ut?!

Jag blev oplanerat gravid för några år sedan och bestämde mig för abort. Väl på mottagningen fick jag reda på att det var tvillingaf och kände jag att jag inte skulle klara av det och valde att behålla istället.

Vi har aldrig ångrat det beslutet. Tvärtom tror jag att jag hade mått dåligt idag om jag genomfört något som jag egentligen inte ville.

Men, som sagt, det är du och din sambo som måste avgöra.

Svar på tråden Hjälp!!