• Anonym (Orolig)

När ska jag ringa BM?

Idag går jag in på dag 50 i min menscykel, utan mens & utan positivt graviditetstest och jag börjar bli orolig. Normalt ligger min menscykel på 31 dagar. 
    Känner mig inte det minsta lilla gravid förutom att jag har LITE molnande värk till och från. 
    Barnmorskan har bara telefontid måndag-torsdag 08.00-09.00 där jag bor. 

Tips? Känner att jag behöver lite lugnande råd. 

• Svar på tråden När ska jag ringa BM?
  • EnPetra

Jag tycker att du kan ringa nu på måndag om din mens inte kommit. Det värsta hon kan säga är att du ska vänta några dagar till, men jag tror helt klart att du får komma dit på kontroll om du känner dig osäker :) 

• EnPetra

Alternativt att du köper ett gravtest på apoteket och kollar hemma om du kan vara gravid innan du ringer dit. 

• Jag är bara jag

Har du svårt få barn ska du inte prata med en b.m alls. Inte annars heller egentligen,det är läkare som sysslar med infertilitet och knasiga menscykler. En b.m vet inget alls om sånt och kan inte hjälpa heller.

• Lilla räven

Jag hade två cykler som var runt 50-55 dagar i våras och jag var jätteirriterad och kände mig maktlös då vi försökte bli gravida. Till slut kom mensen och jag var inte gravid på testerna jag tog under tiden.

Svaret du kommer få av bm är troligtvis att ibland händer det att det är längre mellan cyklerna utan att något behöver vara fel eller att man är gravid. 

Ta ett gravtest och skulle det återkomma att du har långt mellan cyklerna, kontakta läkare om du försöker bli gravid och det är långt mellan äl. 

Min mens ordande upp sig, jag testade att äta bidrottninggele och rosenrot för att "skaka om" min cykel och sedan slutade jag. Nu tre cykler efter detta är jag gravid i v 8. 

Svar på tråden När ska jag ringa BM?