• Anonym (Ångrar)

Avbryta Medecinsk Abort

När jag såg att jag var gravid fick jag panik, bokade tid för abort väldigt tidigt, ca v 3.
    Tog första tabletten hos barnmorskan, och fick med mig resten hem.
    När allt lagt sig och jag förstår vidden av vad jag gjort och vad som kunde ha blivit ångrar jag mig nu så mycket.

Eftersom det är helg fick jag ringa sjukvårdsupplysningen. Fick svaret att om jag inte börjar blöda av det första pillret och inte fortsätter ska jag tillbaka till gyn och ultraljud på måndag och allt kan gå bra.

Men jag är så orolig, kan jag skadad barnet, kan det fått fosterskador.

Om någon har erfarenhet dela gärna med men snälla inga elaka kommentarer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-27 11:20
    Jag hittade det här på netdocotr.co.uk

If treatment fails or is interrupted, the pregnancy is likely to continue to develop. Exposure to mifepristone may present a high risk of malformation to the foetus. In this event, termination by another method is advised to be undertaken at the follow-up visit.

Vet inte vad jag ska göra.

• Svar på tråden Avbryta Medecinsk Abort
  • Anonym (tyvärr)

Tror tyvärr inte att det är så mycket du kan göra... första pillret man tar avstannar graviditeten, alltså gör att fostret slutar utvecklas. Så det är nog för sent att tänka om nu. Hoppas allt går bra. Kram

• häxjakt

Jag kan tyvärr inte skriva något konkret för att lugna dig, alla artiklar och litteratur jag kan hitta om ämnet säger ungefär samma sak - det kan gå bra men det kan också gå dåligt.
    Det gäller ju till viss del även en graviditet som inte utsatts för några kemiska ämnen.

Jag förstår att den här helgen inte blir rolig. Försök ta hand om dig tills på måndag, stress gör inte saken bättre.
    Straffa inte dig själv för det som hänt.

Har du någon vän du kan prata med? Som kan ta med dig på en promenad, fika kanske? Det är lätt att börja grubbla och gräva ned sig i skuld och sorg om man låser in sig ensam i ett rum.

Jag håller tummar och tår för att det ska gå bra för dig.

• Anonym (Ångrar)

Usch började precis blöda lite grann.
    Vet inte om det finns någon chans att fortfarande vänta och hoppas till måndag. Eller omjag ska fortsätta med tabletterna.

• Anonym (Anonym)

Min kompis fick göra om 3 gånger med tabletterna eftersom barnet dog inte. BM var chockade så allt är möjligt.

• Anonym (fortsätt)

Du hade en anledning att göra abort, glöm inte det. Det bästa i detta läget är att fullfölja.

Svar på tråden Avbryta Medecinsk Abort