• Marie07

Första abort, följas åt?

Hej, jag är en 2 barnsmamma som plussat idag helt oväntat. Det kom som en chock och jag och min man vill absolut inte ha fler barn. Vi är nöjda med de vi har (3 o 7 år).
    Vi har skyddat oss men en gång var vi oförsiktiga och tydligen blev jag gravid på ett försök vilket jag aldrig trodde med tanke på min ålder (är 38 år)
    Känns såklart jobbigt och ångestfyllt att gå igenom en abort, men vi har verkligen tänkt och kommit fram till att detta är bäst beslut.
    Blev oplanerat gravid för några år sen också men då fick jag missfall som tur var o slapp abort. Nu går jag bara o hoppas på att jag ska få det igen
    Någon som vill dela sina tankar och stötta varandra igenom detta?

• Svar på tråden Första abort, följas åt?
  • Anonym (vilsen)

Jag ska också göra abort, känns jättejobbigt för jag vill egentligen inte. Har också barn sedan tidigare, det är dock inte första aborten för mig.. har du bokat tid än?

• Anonym (What)

Förstår på ett sätt hur du tänker men att lägga ut det här, där många verkligen kämpar för att bli gravida (nej man behöver ju inte läsa detta då, men om?) Om det är tidigt i graviditeten och du och din man bestämt er? En abort behöver inte vara speciellt dramatisk, speciellt när ni är säkra på er sak. Man gör det, blöder några dagar, sen är det gjort.. Lycka till!

• Marie07

Visst är det orättvist för dem som kämpar och vill ha barn! Jag har själv varit i den situationen. Genom gått fertilitetsutredningar o kämpat att få barn. Så jag vet hur jävligt det kan vara. Det känns ännu jobbigare att behöva genomgå detta..

Att jag skriver här är för att dela tankar med andra som är i samma situation.

Till "vilsen" Jag ska boka tid på måndag, hoppas inte på för lång väntan. Hur kommer det sig att du vill göra abort och om du gjort det förut - gick allt bra?

• Marie07

Till (What)

Tack för dina ord! Det behöver ju faktiskt inte vara så dramatiskt! Fick mig att se lite annorlunda på saken.. Finns dem som går igenom värre saker.Tack igen!

• Anonym (Sorgsen...)

Hej. Skönt att man hittat en tråd där fler ev. känner som en själv.
    Idag har jag en 6 månaders bebis och är nu gravid i vecka 6+4.
    Abort verkar vara lösningen för oss just nu i denna livs situation men trots detta känner jag en sorg.
    Känner mig så hemsk, vet att vi inte kommer orka ta emot detta lilla barn just nu.
    Den här graviditeten va verkligen helt oplanerad, hade samlag en gång under cykeln.
    Helt knäppt att jag lyckas bli gravid då våran lilla 6 månaders tog oss 3 långa år att få till.
    Orkar verkligen inte med ett till barn just nu men mår ändå så dåligt...
    Var ska man hitta styrkan???Gråter

• Anonym (???)
    Anonym (Sorgsen...) skrev 2014-10-05 02:46:35 följande:

Abort verkar vara lösningen för oss just nu i denna livs situation men trots detta känner jag en sorg.
    Känner mig så hemsk, vet att vi inte kommer orka ta emot detta lilla barn just nu.
    Den här graviditeten va verkligen helt oplanerad, hade samlag en gång under cykeln.
    Helt knäppt att jag lyckas bli gravid då våran lilla 6 månaders tog oss 3 långa år att få till.
    Var ska man hitta styrkan???Gråter

Ert första barn tog TRE ÅR att bli gravida med och nu ska du göra en abort med en spontan graviditet för att det är för tätt? Ursäkta men det är inte normalt.
  • Marie07

Hej!

Jag förstår absolut din situation. Kan förstå att man inte känner någon längtan till fler barn när man har en 6 mån bäbis. Man har ju knappt landat i rollen som mamma. Om det är första barnet är det en stor omställning att få barn. Är du inre redo tycker jag absolut att du tagit rätt beslut. Ingen annan har rätt att döma dig, det är bara du som känner vad som är rätt.

Lyck till!

Var ska man hitta styrkan???

• Anonym (S)

Var ska man hitta styrkan???

Vill ni bara ha ett barn, eller vill ni ha fler - men inte just nu?

Jag tänker bara på att det tog er så lång tid att få till första, och det brukar inte bli bättre mer åren. Jag har vänner som har tätt mellan barnen, och när de suttit i blöjträsket har de ångrat att de inte väntade, nu när barnen är äldre känner de annorlunda. Men det blir förstås inte bra om man knäcks och inte orkar något av barnen.

Ni vet bäst själva vad som är rätt för er, lycka till hur ni än gör!
  • Marie07

Anonym S

Vi har redan 2 barn och det är bra som det är. Min ålder påverkar också beslutet.

Det är såklart jobbigt att gå igenom en abort men viktigast är ju att man är lycklig och mår bra.

Jag hoppas bara att detta ska gå fort, vill bara att det ska vara över nu! Står inte ut med väntan. Ska ringa på månd och boka tid. Har du fått en tid?

Svar på tråden Första abort, följas åt?