• Anonym (Ts)

Blir det någonsin min tur ?

Jag är idag 29 år gammal. Har aldrig i mitt liv använt preventiv medel och har heller inga barn. Nog för att jag visste att jag hade svårt för att bli gravid, men när jag väl lyckades (planerat) långt om länge så ville det inte gå vägen.
    Jag tappar hoppet här! Slutade med tre graviditer som inte ville gå vägen, nu är det 1 år sedan mitt senaste X, ett helt år!!! Och en äggledare fattigare.
    Ska det behöva gå år mellan varje graviditet? Tänk om nästa (om det finns en nästa) inte heller vill?
    Utredning läser man om överallt. Ja jag har blivit utredd. Inget fel på mig eller sambon.
    Möjligtvis ett Tsh som inte är det mest perfekta men det är ändå helt ok. (Ca 2)

Sen är det ivf.. För att det ska funka måste så mycket annat stämma. Tex, TSH. Jag ligger lite över 2 i värde. Men det ska ju pressas ner ytterligare inför ivf. Jag kan inte äta levaxin, mår skit av det. Så vad kan jag då göra?

Många tankar och många kvällar med grubbel. Ville mest skriva av mig! Kanske någon kan ge mig hopp?

• Svar på tråden Blir det någonsin min tur ?
  • Anonym (M)

Har tre missfall i bagaget och ett X för tre år sedan som tog min äggledare, inget "fel" på vare sig mig eller min man (35 respektive 32 år). Tre år efter X:et så satt den! Hade precis kontaktat för ivf och så bara funkade det. Ligger här och känner lillen skrutta runt i magen, BF är snart här.

Så, ge inte upp! Helt plötsligt funkar det och då är alla tårar, år av försök och förtvivlan bortsuddade.

• Anonym (Ts)

Vad härligt att det ville gå vägen denna gång :)

Tack för att du delade med dig, det gav mig hopp :)

Svar på tråden Blir det någonsin min tur ?