• xMalin

Taskig tajming åker till Turkiet på onsdag 5 dagar efter abort...

Behöver verkligen råd! Dåliga som bra. Gjorde medicinsk abort i fredags (egentligen skulle den avslutas i lördags men kom i fredags)

Vi åker för första gången med hela familjen till Alanya Turkiet på Onsdag. 
    Jag VET att man inte ska bada efter x antal veckor.
    Jag VET infektions risken. Även öppna sår i livmodern mm mm.

Men snälla någon grej måste ja väl kunna proppa upp så ja kan få njuta i poolerna å havet? 

Fattar ju att ob är helt fel för vattnet kommer ju naturligtvis passera, å det är öppet rätt in till livmodern. 

Nån plast grej på ob då? Asså jag har ingen ide alls. 

Please någon?

• Svar på tråden Taskig tajming åker till Turkiet på onsdag 5 dagar efter abort...
  • Påven Johanna

Va? Det är väl klart att du inte ska äventyra hälsan och möjligheten framtida barn (?) för att bada i Turkiet? Du kan ju ha en härlig semester ändå. 

• xMalin

Vet precis allt detta därför jag skrev som jag gjorde! Jag har mina två barn med mig och kommer troligen inte kunna åka dit igen. Därför så jo tänker jag äventyra min hälsa. Men min tanke var ändå att försöka minimera risken för ev problem. Såklart.

• Påven Johanna

Oj, vad knäppt. Ja, om det är vad du vill så kan inte jag hjälpa dig.

• IsDimma

Om du nu ska stoppa upp något så kanske en menskopp kan vara det du söker. Den täpper ju till hålet men gör ingen skada (även om jag vet att man inte ska jag med).

• mamaleona

Visst risken är ju förhöjd. En medicinsk abort är ändå mycket säkrare än om dom skrapat dig. Tror inte du kan skydda dig genom menskopp, tampong el dyl faktiskt. Skulle väl försöka simma försiktigt o inte göra spagat typ i vattnet utan doppa mig lugnt o sansat. Huvudsaken du slipper i o svalka dig. Föredra havet jämfört me poolen.

Svar på tråden Taskig tajming åker till Turkiet på onsdag 5 dagar efter abort...