• Anonym (abort)

Kan jag göra steg två i aborten redan idag? Jag går sönder av sorg!!

Påbörjade en medicinsk abort igår, dvs fick svälja en tablett som gör att graviditeten avstannar. Nästa steg (slidpiller) ska tas i morgon bitti. Jag står inte ut så länge!! Aborten var ett väldigt svårt beslut, det är en sorg för mig och tanken på att jag dödat fostret som nu LIGGER DÖTT inuti mig gör så ont! På vissa ställens (ex skånes landsting nånting) info-blad om hemabort står att slidpillren ska tas 1-2 dygn efter det första pillret. Stämmer det skulle jag ju kunna ta slidpillren idag? Jag vill bara att detta ska få ett slut! Nån som vet? Snälla hjälp.

• Svar på tråden Kan jag göra steg två i aborten redan idag? Jag går sönder av sorg!!
  • Anonym (E23)

Det bästa är att ringa till stället du fick pillrena istället för att fråga på ett forum. Det är bara då du får svaret hur det funkar där du bor. När jag gjorde min abort var dom stenhårda med 2 dagar efter för att kroppen skulle hinna förbereda sig att stöta ut fostret.

• Anonym (otålig)

Jag är i samma situation. Har blivit gravid oplanerat och ska göra en med.abort. Tyvärr fick jag ingen tid förän nästa vecka. Håller på att bli tokig av denna väntan!! Vill bara att det ska vara över så man kan gå vidare o lämna detta bakom sig.

Svar på tråden Kan jag göra steg två i aborten redan idag? Jag går sönder av sorg!!