• Anonym (Anonymis)

görs alltid vul innan abort?

Om man vet hur långt gången man är, måste läkaren kolla med ultraljud då? Oh om de kollar, måste de säga om det finns hjärtslag och så? Om man vill veta, kommer de berätta? :s

• Svar på tråden görs alltid vul innan abort?
  • Anonym (Lycka till)

Hej.

När jag gjorde abort för ca 4 år sedan, gjorde de vul innan jag tog första tabletten. Jag visste när senaste mensen varit men de ville kolla ändå. De nämnde inget om vare sig hjärtaktivitet eller något annat mer än att mina beräkningar på hur långt gången jag var stämde. De är proffs, svarar på frågor och informerar.

Hoppas allt går bra för dig!

• Milie

De kommer kolla men i mitt fall (och i alla abort-undersökningar kan jag tänka mig) så nämns inget om hjärtslag eller liknande. De förstår att sånt inte är något man vill veta när man är där för en abort.

• Anonym (kit)

Säger som de andra; de gör det men säger bara "du är i v 8" (eller vilken v man nu är i). De vill ju kolla så klart så att man inte är för långt gången. Även om man säger att man vet när man haft äl/mens/blivit gravid, så finns det ju en risk att man ändå blivit det tidigare.

• Mamori

De kommer kolla med vul. Vill du så kan du få se bilden på skärmen, vill du inte så vänder de bort den.

• Anonym (T)

Gjorde kirurgisk abort i augusti. Jag fick göra vul innan för att dubbelkolla hur långt gången jag var, och jag bad om att få se hjärtat och skärmen.

• Anonym (Ts)

Tusen tack för svar <3

Svar på tråden görs alltid vul innan abort?