Blöder lite efter abort
Hej! Jag är 19 år och gick igenom en medicinsk abort för 2-3 dagar sen, då var jag i vecka 6.
Eftersom jag vart så jäkla rädd så har jag googlat massa och hamnat i i massa forum där jag läst läskiga historier om infektioner och komplikationer efter och även samma dag som aborten.
Men i tisdags tog jag första tabletten, mådde jäkligt illa och dagen efter var det dags för själva aborten. Fick mina slidpiller samt 4 smärstillande tabletter runt 8:30 på morgonen, senare runt kl 11 började jag få som en svag mensvärk som blev lite värre, fick samtidigt diarre (sorry) och det tror jag berodde på alla värktableter. Samtidigt fick jag en jättestor blodklump som kändes av, och blödde massa ner i toan, då fick jag en till värktablett och värmedyna av barnmorskan och somnade. Det var inte så farligt som jag läst, brukar inte ha mensvärk heller. Vaknade 3 timmar senare av att jag kunde gå hem. Blödde riktigt mycket den dagen, hade lite klumpar och detta var alltså förrigår. Men nu dagen efter har jag redan börjat blöda mindre, jag mår ganska bra förutom att jag är yr eftersom jag tar flagyl, antibiotika, eftersom jag hade någon slidkatarr/bakteriell vaginos.
Kan väl även tillägga att mina gravidsymptomer som ömma och spända bröst, illamående är borta..
Alltså jag är så orolig att jag inte blödit tillräckligt, att jag får infektion, eller att jag inte fått ut allt och kommer behöva skrapas? Är det normalt att blöda mindre efter bara 2 dagar... :/ Skulle även uppskatta om inte läskiga situationer som hänt förut dras upp efterosm jag redan är jätterädd..